خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1368/ کتاب «بازسازی و سازندگی»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1368/ کتاب «بازسازی و سازندگی»

کشته شدن رئیس جمهور لبنان در انفجار بیروت *** سخنرانی هاشمی در کنفرانس بین المللی خلیج فارس

  • چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۶۸

 

چهارشنبه ۱ آذر  //     ۲۲ ربیع‌الثانی ۱۴۱۰ //   ۲۲ نوامبر  ۱۹۸۹

تا ساعت نه صبح کارها را انجام دادم. آقای [ابوالفضل] توکلی [بینا]  برای امور صنفی و کسبه و مشکلات آنها آمد. آقای [مجید] قاسمی رئیس سابق بانک مرکزی و قائم مقام وزیر نیرو آمد و درباره طرح‌ها و سیاست‌های اقتصادی با دید موافق صحبت کرد.

[آقای تراوور] مشاور عالی رئیس جمهور گینه و وزیر امور مذهبی این کشور همراه با [آقای سید محمد خاتمی] وزیر ارشاد آمدند؛ مذاکرات دوستانه‌ای بود و تقاضای کمک داشت.

عصر در جلسه کنفرانس بین‌المللی خلیج فارس شرکت کردم. دکتر ولایتی گزارش کار کنفرانس را داد و من در اهمیت خلیج فارس و شیوه اداره و همکاری کشورهای منطقه صحبت کردم اجتماع با کیفیت وآبرومندی است. با صحبت من ختم شد.

سپس از نمایشگاه و آثار منتشره دفتر مطالعات سیاسی بازدید کردیم و همچنین در سالن دفتر مطالعات [وزارت امور خارجه] مدیران آنجا معرفی شدند. پیشنهاد کردم که نمایشگاهی دائمی برای کتاب‌های قابل نشر دفتر، همان جا برپا شود.

خبر رسید که با انفجار بمبی در بیروت غربی «رینیه معوض» رئیس جمهور جدید لبنان کشته شده است دکتر ولایتی توضیحاتی داد. به جلسه هیأت دولت نرفتم و از همانجا به خانه رفتم. کارها را به منزل بردم و تا آخر شب انجام دادم.