خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۷۶ / کتاب «سردار سازندگی»

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۷۶ / کتاب «سردار سازندگی»

از خیاط لباده های کوهنوردی تا گزارش های D8  !!!

  • سه شنبه ۹ دی ۱۳۷۶

سه‌شنبه ۹ دی ۱۳۷۶ // ۲۹ شعبان ۱۴۱۸// ۳۰ دسامبر ۱۹۹۷

 

مدیران سازمان سیاحتی بنیاد مستضعفان آمدند. (1)  آقای غمخوار از کارهای انجام شده برای توسعه ایرانگردی و جهانگردی و کمک به زائران عمره و سوریه و موانع توسعه توریسم گزارش داد؛ فعلاً حدود ۶۵۰ هزار نفر در سال است. توضیحاتی در آثار ارزآوری و اشتغال و رشد فرهنگی آن داد. من هم صحبت‌کردم و راهنمایی‌هایی در لزوم رفع موانع نمودم.

آقای نواب، امام‌جمعه قائم‌شهر آمد. از فقر مردم شهر گفت که عمدتاً کارگرند و برنامه برقراری یادواره برای علامه طبرسی، صاحب احتجاج را دادکه مقبره‌اش در اطراف قائم‌شهر است و از من استمداد کرد؛ کمکی‌کردم.

عصر دکتر [عبدالله] جاسبی، [رئیس دانشگاه آزاد اسلامی] آمد و توضیحاتی داد از سندی که به‌دست آمده و نشان می‌دهد، جریانی برای تحریک آیت‌الله منتظری برای شروع مخالفت با رهبری، برنامه‌ریزی کرده است و نیز از برنامه‌ها برای جذب اساتید در دانشگاه آزاد اسلامی و برخورد با موانعی که نیروهای چپ در مراکز مدیریت آموزش عالی ممکن است به‌وجود آورند.

آقای [حسین] پورمحمدی خیاط از قم آمد؛ برای آزمایش لباده‌هایی که برای کوه‌نوردی من می‌دوزد. محسن، [رئیس دفترم] آمد. برای برنامه‌های ماه رمضان صحبت‌کردیم. در گزارش‌های امروز، تصمیم گروه دی ۸ (D8  ) درقاهره به حذف ترکیه از گروه - به خاطر همکاری با اسراییل - و انتقال مرکز آن از ترکیه به ایران است. دیشب برف خوبی بارید.

1- سخنرانی این دیدار در همین سایت با عنوان « سخنرانی در دیدار با مدیران سیاحتی و مراکز تفریحی‌بنیاد مستضعفان و جانبازان» آمده است.