سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از هنرمندان

سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از هنرمندان

  • ساختمان قدس
  • شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۸۴

بسم‌الله الرحمن الرحیم
الحمدلله و السّلام علی رسول الله و آله
جلسه خوبی برای من بود. با شما هنرمندان و با برخی از مشکلات شما آشنا شدم که بعضی از آنها برای من ناشناخته بود. امیدوارم با توجه به مشکلاتی که در جامعه ما هست، دوره‌ای برای هنرمندان باشد که بتوانیم بیشتر به جامعه خدمت و مشکلات شما را حل کنیم و هنر را بیش از گذشته به جامعه ارایه بدهیم.
الآن ما ارزش‌های واقعی داریم. اینها به جوانان گفته می‌شود و مطبوعات هم کار خود را می‌کنند. ولی زبان هنر می‌تواند ارزش‌های واقعی را خیلی توسعه بدهد. اگر بتوانید هنر جهت‌داری را در مجموعه هنری سازماندهی کنید، نظام هم حمایت می‌کند تا وارد صحنه‌های زندگی مردم شود و با ادبیات جدید حقیقت فرهنگ را برای جوانان بازگو کنید.
ما بیشتر از دیگران حرف برای گفتن داریم. ایران و اسلام ارزش‌های واقعی و والایی دارند که باید با زبان و ادبیات امروزی به دنیا عرضه شود. آنها بیشتر چیزهایی را که دارند، به فرهنگ تبدیل کردند و به شکل‌های مختلف تحویل ما می‌دهند. البته این کار مستلزم این است که آزادی در بین شما باشد که نگران نباشید. ابزار، سرمایه و ... در مجموعه ما مسئله بزرگی نیست. هنر خودش می‌تواند تأمین‌کننده باشد. به هر حال بنده از این جلسه استفاده کردم.
والسّلام علیکم و رحمه الله