خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۷۶/ کتاب « انتقال قدرت»

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۷۶/ کتاب « انتقال قدرت»

مصوبه شنود و نظرات رهبری و هاشمی رفسنجانی

  • شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۷۶

شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۷۶ // ۲۷ ربیع‌الاول  ۱۴۱۸ //  ۲ آگوست ۱۹۹۷

 

تا ساعت ۱۰ صبح گزارش‌ها را دیدم و کارها انجام شد. عکاسان سازمان‌های مختلف، برای گرفتن عکس در پایان کار اجرایی آمدند و عکس‌های زیادی گرفتند. آقای [عباس] آخوندی، [وزیر مسکن و شهرسازی] آمد. از شکایتی که از شهرداری تهران به رهبری کرده است، دفاع کرد. مدعی است تخلفات زیادی داشته‌اند؛ ولی در مقابل سئوال من که چرا مجلس در موضوع تحقیق و تفحص از شهرداری به تخلف مشخص دست نیافتند، جوابی نداشت. از من خواست برای جبران روحیه آقای ناطق نوری و دوستانش کمک کنم. توضیح دادم که بخش مهمی از فاصله را خودشان به‌وجود آوردند.

مصاحبه رادیو تلویزیونی داشتم. دو ساعت طول کشید و اکنون دارد از سیما پخش می‌شود. عصر دکتر ولایتی، [وزیر امورخارجه] آمد و گفت، حکم مدیریت بیمارستانی [= مسیح دانشوری] را برای خدمت بعد از وزارت گرفته است.

شورای عالی امنیت ملی جلسه داشت. مصوبه شنود را که از رهبری برگشته بود، اصلاح کردیم و در مواردی تصمیم‌گیری نمودیم. آقای [محمد] یزدی، [رئیس قوه قضاییه] و آقای [حسن] روحانی، [دبیر شورای‌عالی امنیت ملی]، از مدیریت من اظهار قدردانی‌کردند. من هم از همکاری اعضای شورا و کارهای خوب دبیرخانه تشکر کردم.

تا ساعت نُه و نیم شب‌کارها را تکمیل کردم و مقداری از وسایل خصوصی خودم را برای انتقال فردا جمع کردم. آقای [علی] فلاحیان، [وزیر اطلاعات] آمد و از ضعف و کم‌تجربگی بعضی از افراد نامزد وزارت [اطلاعات]، اظهار نگرانی‌کرد. شب، جمعی از بستگان میهمانمان بودند.