خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۷۶/ کتاب « انتقال قدرت»

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۷۶/ کتاب « انتقال قدرت»

مخالفان کینه جو و بهانه جوی هاشمی بخوانند که در سال 76 پس از ساعت ها بازدید از تولیدات نظامی و اهدای لوح تقدیر به صنعتگران نظامی، در خاطراتش نوشته بودند: در اهمیت صنایع دفاعی و نوآوری‌ها صحبت کردم.

  • پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۷۶

پنج‌شنبه ۲ مرداد ۱۳۷۶ // ۱۸ ربیع‌الاول  ۱۴۱۸ //  ۲۴ جولای ۱۹۹۷

 

از منزل برای بهره‌برداری از چند طرح مهم نظامی به کارخانه صنایع نظامی شهیدکلاهدوز رفتیم. پس از مراسم نظامی استقبال و برگیری پرده از لوح، از خط ساخت نفربر براق بازدید کردیم؛ نفربر آبی و خاکی پیشرفته‌ای با طراحی و ساخت خودمان، با ظرفیت ۱۶ نفر و ۱۳ تُن وزن، در انواع نفربر رزمی و آمبولانس و مهمات‌بر و خمپاره‌انداز و تاوانداز و... ساخته‌اند، همچنین خط مونتاژ نفربر رزمی پی. ام. پی روسی را دیدیم.

سپس خط بهینه‌سازی تانک‌ها از انواع شرقی که با این بهینه‌سازی، شبیه تانک‌های پیشرفته تی- ۷۲ می‌شوند و نیز تانک خرمشهر که با بهینه‌سازی تانک تی- ۷۲ به دست می‌آید. سپس بازدید از توپ‌های خود کشتی رعد ۱ و رعد ۲ که اولی روی براق سوار شده با توپ ۱۲۲ و دومی بهینه‌سازی توپ ۱۵۵ آمریکایی است.

سپس تانک و نفربرها و توپ‌ها و ادوات از مقابل ما رژه رفتند. خیلی‌خوب و باشکوه دستاوردهای صنایع دفاعی را نمایش دادند. در مراسم، گزارش آقای [محمد] فروزنده، [وزیر دفاع] را شنیدیم. چند نشان و لوح تقدیر اهدا نمودم و در اهمیت صنایع دفاعی و نوآوری‌ها صحبت کردم.(1)

از آنجا به مرکز تحقیقات و آموزش و ترویج کشاورزی در کرج رفتیم. از چند آزمایشگاه و نمایشگاه تحقیقات ژنتیک در اصلاح گونه‌های کشاورزی، باغی و زراعی بازدید کردیم؛ پیشرفت‌های خوبی دارند. چندگونه گندم، جو، ذرت و... اصلاح نژاد شده به منظور مقاوم شدن در مقابل آفات و بیماری‌ها و اضافه شدن محصول و نامه‌های جدید آنها را تصویب و امضا کردم. پس از نماز و ناهار، مرکز کنفرانس‌های بین‌المللی وزارت [کشاورزی] را افتتاح کردم. گزارش دکتر [عیسی] کلانتری، [وزیر کشاورزی] و دکتر رادمنش، [معاون تحقیقاتی وزارت‌کشاورزی] از دستاوردهای خوب بخش کشاورزی را شنیدیم. برایشان صحبت و از دستاوردها تشکرکردم.(2)

برای افتتاح آزادراه تهران- ساوه پرواز کردیم. در مراسم، گزارش‌های مهندس ترکان، [وزیرراه و ترابری] و سردار دانایی‌فر، [فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا] و آقای آرامی، رییس بانک ملت را شنیدیم. من هم در اهمیت ساخت آزاده‌راه و سرمایه‌گذاری بانک‌ها و آثار مهم شرکت سپاه در اجرای طرح‌ها صحبت‌کردم. (3) خط راه‌آهن به شهر صنعتی کاوه هم افتتاح شد. به دفترم رفتم. تا شب کارها را انجام دادم و به خانه آمدم.

 **************************************************************************

1- متن کامل این سخنرانی در همین سایت آمده است.

2- متن کامل این سخنرانی در همین سایت آمده است.

3- متن کامل این سخنرانی در همین سایت آمده است.