خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۷۵/ کتاب سردار سازندگی

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۷۵/ کتاب سردار سازندگی

از دیدار با دختر شهید بهشتی تا تصویب بودجه سال 76

  • تهران
  • دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۷۵

 

دوشنبه 8 مرداد 1375 | 12 ربیع‌الاول 1417 29 جولای 1996

 

تا ساعت ده و نیم صبح کارها را انجام دادم. چند نفر از نمایندگان مجلس آمدند. آقای [محمدرضا] راه‌چمنی، نماینده سبزوار، برای مشکل اشتغال این شهر بزرگ کویری، با ایجاد صنایع استمداد کرد و دربارة   رئیس‌جمهور آینده و نگرانی از باندی‌شدن آن گفت.

[آقای غلامرضا حیدری دارانی]، نماینده فریدون‌شهر آمد. برای عمران منطقه استمداد کرد و از معدن و ورود صنعت به آنجا گفت. [آقای غلامرضا عبدالوند]، نماینده درود و ازنا آمد. او هم برای توسعه منطقه استمداد کرد و از رفتن کارخانه لوله‌سازی بدون درز به اسفراین با داشتن امتیاز در ازنا انتقاد داشت.

[آقای سید محمود علوی]، نماینده لامرد با فرماندار و رئیس جهاد [سازندگی] آمدند. برای توسعه استمداد داشتند و از سفر من به لامرد تشکر کردند. آقای طه هاشمی، نماینده قم آمد. از وفاداریش گفت و از نصیحت به آقای ناطق [نوری، رئیس مجلس]، در احتراز از باندگرایی و تشکیل گروه مستقل در مجلس و گله از تعیین آقای [سیده‌اشم بنی] هاشمی به عنوان استاندار قم و برای جواب مراجعان نیازمند استمداد کرد.

خانم ملوک بهشتی، [دختر شهید بهشتی]، به همراه رئیس اداره‌اش، آقای دکتر عرب آمد. گزارش از کارهای مهم مرکز مدارک علمی[1] دادند و نمونه‌هایی از کارها را آوردند؛ جالب است. برای توسعه کار استمدادکردند. عصر شورای اقتصاد جلسه داشت. سیاست‌های تدوین بودجه سال 1376 و جدول درآمد را تصویب کردیم. شب به خانه آمدم. فائزه و بچه‌ها برای پذیرایی آمدند.

 

[1] - مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران (در حال حاضر، پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران)، سازمانی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که در جهت گسترش فعالیت‌های تحقیقاتی اطلاع‌رسانی، گردآوری و اشاعه اطلاعات و مدارک علمی و ایجاد شبکه اطلاعات علمی کشور فعالیت می‌کند.