پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به همایش اعضای شورای عالی معلولین و سالمندان کشور

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به همایش اعضای شورای عالی معلولین و سالمندان کشور

موی سفید را فلکم رایگان نداد ...

  • تهران
  • چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۴

بسم الله الرحمن الرحیم

سالمندان عزیز، معلولین گرامی و دست‌اندرکاران رسیدگی به این دو قشر ارزشمند هنوز شیرینی خاطرات بازدید اخیرم از آسایشگاه سالمندان و معلولین کهریزک در ذائقه‌ام هست که دیدم از دریچه سالخوردگی و معلولیت با چه شور و اشتیاقی به زندگی نگاه می‌کنید.

سالمندان عزیز، شما به مثابه آن شعر که می‌گوید:

موی سفید را فلکم رایگان نداد                       این رشته را به نقد جوانی خریده‌ام

صندوقچه ارزشمند تجربیات گرانبهایی هستید که جوانان امروز و فردا را از آن بی‌نیازی نیست. مطمئناً آموخته‌های شما چراغ راه کسانی است که می‌خواهند به سوی سعادت مادی و معنوی فردی و اجتماعی حرکت کنند و شما معلولین عزیز نیز مصداق این بیت هستید که:

خدا گر زحکمت ببندد دری                           ز رحمت گشاید در دیگری

تلاش و همت شما در برنامه‌هایی که برای زندگی خویش انتخاب کرده‌اید، ستودنی و برای جوانان الگویی مناسب است که از آن استفاده می‌کنند.

مطمئناً یکی از برنامه‌های دولت آینده هر کس که باشد توجه عمیق به شماست. شمائی که جوانی خود را در راه خدمت به اهداف عالی وطن دادید. من نیز به آنچه که در میثاقم با مردم درباره شما آورده‌ام، پایبندم و تأمین اجتماعی فراگیر، مخصوصاً برای این دو قشر از اولویت‌های برنامه‌هایم خواهد بود.

دلم می‌خواست در همایش شما شرکت و باز از صفای خاطر شما استفاده نمایم. بر من ببخشید که دیر مطلع شده‌ام. مطمئن باشید در فرصتی مناسب در جمع شما خواهم بود.

برای سلامتی و بقای عمر شما دعا می‌کنم و دعا کنید، آنچه خیر مردم، انقلاب و کشور است در این انتخابات رقم خورد.

 

اکبر هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام