مصاحبه
  • صفحه اصلی
  • مصاحبه
  • مصاحبه آقای هاشمی با واحد مرکزی خبر پیرامون اهداف سفر به شهر مقدس قم و اهمیت مرحله دوم طرح "لبیک یا خمینی"

مصاحبه آقای هاشمی با واحد مرکزی خبر پیرامون اهداف سفر به شهر مقدس قم و اهمیت مرحله دوم طرح "لبیک یا خمینی"

  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۳۶۳

س - هدف جنابعالی از سفر به شهر مقدس قم و ملاقات با مراجع عظام چیست؟

 ج - زیارت قم، خودش هدف است و ما اگر فرصتی پیدا کنیم از آن استفاده کرده و به قم می‏آئیم؛ چون قم وطن دوم و محلی برای تجدید روحیه ما می‏باشد.

 در این مسافرت، ضمن زیارت مرقد حضرت معصومه (س) با طلاب محترم و دوستان زمان تحصیل نیز دیدارهایی داشتیم و در این ملاقات‏ها، مسائل و مطالبی را با آقایان علما و مدرسین در میان گذاشتیم و موفق شدیم که خدمت آیات عظام گلپایگانی، نجفی مرعشی و منتظری - این بزرگوارانی که خدمتشان ارادت داریم - برسیم و صحبت‏های زیادی در زمینه‏های گوناگون - نیاز بود که در حضور آقایان مطرح شود که - مطرح شد و قابل استفاده هم بود و راجع به کارهایمان مطالبی را برایشان توضیح دادیم که لازم بود آنها بدانند.

 کار رسمی ما در سفر به قم، شرکت در جلسه هیأت رئیسه مجلس خبرگان بود که در خدمت آیت‏الله مشکینی بودیم و در آنجا برای برنامه‏های آینده و جلسات دور دوم، تصمیماتی گرفته شد که بعد از اجلاسیه اول، تاکنون فرصت نکرده بودیم، این جلسه را تشکیل دهیم.

 همچنین ملاقاتی با اعضای محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم داشتم که ملاقات بسیار خوبی بود و در رابطه با مسائل گوناگون کشور، بحث و گفت‏وگو شد.

 ملاقات مهم دیگر، دیداری بود که در صحن مطهر حضرت معصومه(س) با طلاب و مردم همیشه در صحنه قم به‏عمل آمد که خدمتشان رسیدیم و در مجموع، مسافرت به قم، تجدید روحیه و تازه کرده نفس برای خدمت به آینده بود.

 س - به نظر شما اهمیت مرحله دوم طرح "لبیک یا خمینی" تا چه حدی است و وظیفه برادرانی که در جبهه حضور داشتند را در این امر چگونه می‏بینید؟

 ج - اهمیت مرحله دوم طرح "لبیک یا خمینی" به اندازه مرحله اول است و در حال حاضر باید جبهه‏های ما پر از نیرو باشد و باید به گونه‏ای باشیم که هر وقت و در هرنقطه‏ای از سراسر جبهه‏ها، خواستیم اقدام بکنیم، دست ما باز باشد.

 هم اکنون صدام به نفس‏نفس افتاده و استکبار جهانی هم به ضعف و روزهای سیاه صدام توجه کرده و نمونه‏اش را هم در اقدام سازمان ملل و اظهاراتی که در حال حاضر رسانه‏های ارتباط جمعی دنیا انجام می‏دهند، می‏بینید و قدرت جمهوری اسلامی در تصرف و حفظ جزایر مجنون روشن شده است.

 اما فکر می‏کنیم، در حال حاضر باید در همه جبهه‏ها آماده باشیم تا در نقاط مناسب با حرکت‏های حساب شده، بتوانیم در جنگ تحمیلی به نقطه مطلوبی برسیم. این کار بدون حضور نیروهای داوطلب و آن کسانی که در طرح "لبیک یا خمینی" ثبت نام کرده‏اند، مقدور نیست. به همین دلیل از نیروها دعوت به عمل آمد که در صحنه‏های نبرد حضور داشته باشند.

 من فکر می‏کنم، آنهایی که این امکانات برایشان وجود دارد، در حال حاضر حضورشان را در جبهه‏ها حفظ کنند و سایرین هم که آمادگی دارند به جبهه‏ها بروند تا اینکه دست نیروهای رزمنده جمهوری اسلامی بیش از پیش، برای انتخاب اهداف و وارد کردن ضربه نهایی بر دشمن رو به زوال، باز باشد.