سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از جهادگران و ورزشکاران

سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از جهادگران و ورزشکاران

  • ساختمان قدس
  • چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۴

بسم‌الله الرحمن الرحیم
الحمدلله والسلام علی رسول الله و آله
خیلی خوش آمدید. جمع بسیار شریف و دوست‌داشتنی هستید که با هریک از شما سوابق طولانی در خاطرات و زیبایی‌های کار و ارزش شما دارم.
جهادگران یک افتخار برای انقلاب اسلامی بودند که متأسفانه الآن آن سازمان قبلی نیست و ای کاش بود. حقی که جهادگران در دفاع مقدس و آبادی روستاها و مناطق محروم در بخش‌های مختلف داشتند، ستودنی است. اگر  جهاد نبود، انقلاب ما مشکل داشت. آن موقع ما اسم آنها را آچارفرانسه گذاشته بودیم، آنها در همه جا وارد شده بودند و هرجا که آنها کار می‌کردند، ما سرفراز بودیم. الآن مردم آفریقا جمهوری اسلامی ایران را از طریق جهاد می‌شناسند.
در مورد برادران ورزش باستانی، همه ایرانیان به شما افتخار می‌کنند. شهامت، مردانگی و عشق به مولا امیرالمومنین(ع) و آهنگ‌های بسیار سازنده‌ای که در آنجا می‌خوانید، بسیار جذاب است و تأثیر فراوانی دارد. این ورزش حتی در خارج از کشور هم بسیار تأثیرگذار بوده است. مردانگی واقعی در این باشگاه‌هاست و ما به شما افتخار می‌کنیم و شما را دوست می‌داریم.
جمع دانشجویی جنبش اعتدال هم هستند که هدف آنها امروز در جامعه ما پیروز شده و رفته رفته افراط و تفریط به عقب می‌رود و روحیه‌ی اعتدال جای آن را می‌گیرد. امروز حتی جوانان و نوجوانان هم حرف‌های پخته می‌زنند. این نشانه خوبی است که جامعه ما به سمت اعتدال می‌رود. انقلاب یک حماسه بود، الآن از دوره حساس هیجان انقلاب عبور کردیم و خردمندی جای آنها را می‌گیرد و اعتدال که به پیروزی می‌‌رسد، پایه سعادت ما خواهد شد. چون پیام اسلام است. روح اسلام، روح اعتدال است.
قرآن می‌گوید: ما شما را امت معتدل خلق کردیم که الگوی دیگران باشید. به تدریج مردم ما به این درک نزدیک می‌شوند که سعادت آنها در اعتدال اسلامی است و این فکر وقتی که جا بیفتد، بسیاری از مشکلات کشور قابل حل است. همه منابع ما از اسلام است و راه ما راه خداست.
امیدوارم در این دوره با حضور پُرشور مردم، انتخابات خوبی برگزار شود و دنیا بفهمد ملت ایران از صحنه بیرون نرفته و در میدان است. اگر چنین اتفاقی بیفتد، هرچند من رأی نیاورم، پیروزم.
چون یکی از اهداف من این بود که بیایم و کسانی که به هر ادله‌ای نمی‌خواهند در انتخابات حضور پیدا کنند، شرکت کنند. انشاءالله چنین چیزی تحقق پیدا کند و خداوند به این ملت، انقلاب و ایران اسلامی و مکتب اهل بیت(ع) برکت خواهد داد.
همه شما را به خدا می‌سپارم.
والسلام علیکم و رحمه الله