سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع رزمندگان لشکرهای «بدر» و «ثاراللّه»

سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع رزمندگان لشکرهای «بدر» و «ثاراللّه»

  • دوشنبه ۸ تیر ۱۳۶۶

بسم‌اللّه‌الرحمن‌الرحیم
حضور برادران لشکر ثاراللّه در جبهه‌ها، مایه دلگرمی و اطمینان ما است و افتخاری که این لشکر در این دو سال اخیر در جبهه‌ها آفریده است، انصافآ در تاریخ جنگ‌ها به عنوان فرازهای پرافتخاری باقی خواهد ماند. لشکر «بدر» و به‌خصوص گردان «حمزه» در یک سال اخیر و در عملیات کربلای 4 و 5 و همچنین در مکان‌های حساسی، مانند: جزیره صالحیه پایداری و مقاومت شایسته‌ای از خود نشان داده است، حادثه‌ای در تاریخ ثبت شد که نشانگر قدرت و ایمان شما است.
عراق، جایی نیست که بالای سر مردمش پرچم کفر افراشته باشد، مردم عراق مسلمان و با فرهنگ‌اند، تحقیقآ در این برهه تاریخ که حزب بعث حاکم بر عراق است، به لحاظ ماهیت این حزب کثیف، مردم عراق از صمیم دل با این جریان کفر و طاغوت مخالف هستند.
این ملت به هرحال آزاد خواهد شد. امروز برادران ما که نمونه‌هایشان اینجا هستند و بقیه جوان‌های رزمنده ایرانی که داوطلب برای نجات مردم عراق هستند، باید دست در دست هم عراق را نجات دهند. اگر روزی عراق مثل ایران زیر پرچم اسلام اداره شود و این دو ملت با هم به جنگ کفار بروند، شر صهیونیست‌ها را از منطقه خواهند کند و کسی جرأت نخواهد کرد که در منطقه علیه اسلام اقدام کند.
شما خود شاهد هستید که این ارتش عراق بود که به‌ایران حمله کرد، ده شهر ما را اشغال کرد، هزار و دویست روستای ما را ویران نمود و بخش عظیمی از امکانات صنعتی ما را ویران کرد و می‌دانید که هدف آن بود که حکومت اسلامی را ساقط و ایران را تجزیه کند و ما دفاع کردیم و تا  
اینجا رسیدیم و در حال حاضر عمدتآ به‌خاطر مردم عراق می‌جنگیم و جهاد ما برای نجات مردم عراق است.
امروز از شرق تا غرب کردستان نیروهای پارتیزان ما همراه مردم مسلمان عراق دست به‌دست هم داده‌اند و برای آزادی مردم جهاد می‌کنند. از این پس ما باید برای آزادی مردم در درون عراق بجنگیم و پس از آزادی عراق، به‌خاطر عظمت اسلام و شکستن دست صهیونیست‌ها و استکبار از این منطقه مردم ما با ملت عراق همکاری خواهند کرد.
من شک ندارم که دو ملت ایران و عراق، اگر با هم در میدان سیاسی، نظامی و فرهنگی همکاری داشته باشند، عظمت حکومت جهانی اسلام پایه‌ریزی می‌شود و در این دو کشور ثروت، ایدئولوژی قوی، فرهنگ غنی و انسان‌های نیرومند وجود دارند و ان‌شاءاللّه این حرکت لشکر «بدر» بتواند هسته خوبی برای آزادی و نجات و نهایتآ ارتش اسلامی عراق باشد.