سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع رزمندگان عراقی تیپ بدر

سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع رزمندگان عراقی تیپ بدر

  • یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۶۵

بسم‌اللّه‌الرحمن‌الرحیم
برادران عراقی مجاهد، راه صحیح جهاد را انتخاب کرده‌اند و بعد از یک پیروزی چشمگیر به مجلس شورای اسلامی آمده‌اند و این توفیق برای بنده پیش آمد که این مجاهدان فی‌سبیل‌الله را اینجا زیارت کنم.
حرکت شما سربازان خدا و جندالله تحقیقاً در روحیه مردم عراق و مسلمانان منطقه و در سایر کشورهای اسلامی عربی تأثیر عمیقی خواهد گذاشت و در این لحظه‌ای که شما اینجا هستید، تحقیقاً میلیونها دل و قلب مسلمانان عرب به دنبال شماست و امید به حرکت شما بسته است، برای خود ما هم، پیروزی چشمگیر شما در حاج عمران فوق‌العاده بود. ما در طول جنگ عادت کرده بودیم به پیروزیهایی که رزمندگانمان در حملاتشان به‌دست می‌آوردند، امّا شما بدانید به‌گونه‌ای که فرماندهان شما گزارش داده‌اند، موفقیت شما چشمگیر و قابل توجه بوده است. اسم بسیار مناسبی روی جمع شما گذاشته‌اند، تیپ بدر، که مبشر بدر صدر اسلام خواهد بود و شما می‌توانید بدریون نهضت آینده و انقلاب آینده عراق، بلکه همه کشورهای عربی باشید ان‌شاءاللّه.
راه صحیح هم همین است که شما انتخاب کرده‌اید، اگر کسی فکر کند که با کار سیاسی و آموزش و تربیت کادر، می‌تواند آینده یک کشوری را تضمین کند، این اشتباه است. کادرها و نیروهای اصیل در همین میدان‌های جنگ تربیت می‌شوند. هیچ کلاس درسی، هیچ حوزه حزبی، هیچ کتاب آموزشی، نمی‌تواند آموزشی که انسان از سنگرها و از لحظلات خطر و در میان غرش توپها و مسلسلها و رفت و آمد خطوطی که گلوله‌ها ترسیم می‌کنند، به انسان آموزش دهد. این تجربه خودمان است. بچه‌های ما که از درون سنگرها برگشته‌اند، بنیان جمهوری اسلامی را همین‌ها حفظ می‌کنند. جامعه ما بعد از شش سال جنگ و دادن این همه شهید، هزار بار قویتر است از شش سال پیش. دانشگاههای ما با شهید دادن تقویت شده، مدارسمان تقویت شده، کارخانه‌هایمان تقویت شده، حوزه علمیه‌مان تقویت شده، دولتمان تقویت شده، روستاهامان تقویت شده‌اند در سایه ایثارگری شما عزیزان.
]مهاجرین عراقی[ اگر بخواهند حیات خودشان را داشته باشند و اگر بخواهند به صورت یک ملت زنده‌ای برای آینده عراق کار کنند در سایه جهاد و شهادت می‌توانند. ممکن است یک عده‌ای را از دست بدهید، این طبیعی است. اما آنهایی که می‌مانند و اثری که می‌گذارند روی افراد بی‌تفاوت، خیلی بیشتر از آن وقتی است که شهید نداده باشید. لذا من باز هم تأکید می‌کنم به برادران عراقی و خواهران عراقی که امیدوار به پیروزی هستند و بنای این را دارند که ان‌شاءاللّه آینده عراق را حفظ کنند و اسلام را حاکم کنند، در میدانها باشند و در فاز نظامی بیایند. ما همان طوری که مکرر گفتیم، برای کشور شما، برای عراق خودمان و عراق شما که دنیای اسلام مال همه ماست، اسلام با مرز خیلی سروکار ندارد، با عقیده سروکار دارد، ما حاضریم برای ملت عراق و خاک عراق مثل ملت ایران و خاک ایران فداکاری کنیم تا اینکه ملت عراق هم مثل ملت ایران آزاد شوند.
ولی ترجیح می‌دهیم که حتی‌الامکان خود شما عراق را آزاد کنید و ما پشتیبانی شما را داشته باشیم و حاضریم با شما شریک در آزادی باشیم. فرزندان ایران با فرزندان عراق دست در دست و در یک صف مردم عراق را نجات دهند و بعد ملت عراق و ملت ایران زیر یک پرچم که آن هم پرچم اسلام است، برای نجات مردم فلسطین و برای طرد اسرائیل از صحنه می‌توانند وارد میدان شوند.
مسؤولان تیپ شما، گزارشهای هیجان انگیزی از شهامت و شجاعت شما داده‌اند. مخصوصاً از تحرکی که گردان حمزه سیدالشهداء از خودش بروز داده که طلیعه یک حرکت نوین خواهد بود، ان‌شاءاللّه. از صورت یک واحد بیرون بیایید و واحدهای دیگری داشته باشید که بتوانید عملاً میدان جهاد عراق را شما به دست بگیرید. ارتش آینده عراق باید با هسته‌هایی از شما بنیانگذاری شود. نیروهایی که در عراق حتماً تشنه حضور شما هستند و بعداً به شما خواهند پیوست و چیزی مثل سپاه پاسداران که امروز شما می‌بینید چگونه لرزه براندام استکبار جهانی انداخته و چگونه میدانهای جنگ را می‌شکافد و چگونه از خودش حماسه خلق می‌کند، ملت عراق عاجز نیست که سپاه پاسدارانی مثل سپاه پاسداران ایران داشته باشد و در آینده عراق و در آینده منطقه و در نجات فلسطین نقشی ایفا کند که امروز سپاه ما و نیروهای مسلح ما ایفا می‌کنند. شما «وَالسّûابقُونَ السّûابقُونَ» این راهی هستید که خودتان انتخاب کرده‌اید. خوشبختانه هم حرکت شما در هور و هم حرکت شما در کوهستانهای سر به فلک کشیده شمال برای ما تجربه خوبی بود و ان‌شاءاللّه حرکت شما در میدان‌های مختلف با استفاده از نیروهای متخصص زرهی و با تعلیماتی که می‌گیرید در همه مراحل تقویت خواهد شد و با برادران بسیج ایرانیتان و با برادران بسیج عربی که از سایر نقاط خواهند آمد و به شما خواهند پیوست، ان‌شاءاللّه هسته ارتش عربی اسلامی را به وجود خواهید آورد و افق از همین حالا برایمان روشن است و پیش بینی می‌کنیم که در سایه شهادتها، رشادتها و پایمردی شما، آزادی کشورهای اسلامی و عربی شروع شده و محرم امسال برای شما، زمان بسیار مناسبی است. همان طور که می‌بینید از ملتمان دعوت کرده‌ایم که وارد میدان شوند و ملت‌ها امروز فوج فوج به میدان‌ها می‌آید، میدان‌ها پر از نیروهای جان برکف بسیجی و داوطلب است که با همت آنها و شما ما ان‌شاءاللّه حزب بعث را باید از منطقه بچینیم و ملت عراق را ان‌شاءاللّه آزاد کنیم.
من شما را به خدا می‌سپارم و امیدوارم که بعد از پیروزی مجدد شما، دوباره شما را در همین مجلس یا در جاهای دیگر زیارت کنیم و ان‌شاءاللّه روز به روز جمعیت و لشکر شما را وسیعتر و عظیمتر خواهیم دید.
    والسلام علیکم و رحمه‌اللّه و برکاته