سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آقای هاشمی در جمع رزمندگان عازم به جبهه پیرامون نقش جوانان در جنگ و قدرت انقلاب

سخنرانی آقای هاشمی در جمع رزمندگان عازم به جبهه پیرامون نقش جوانان در جنگ و قدرت انقلاب

  • چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۶۲

 سخنرانی در جمع رزمندگان عازم به جبهه

 »اَلْحَمْدُلِلَّهِ ربِّ الْعالَمین وَ اَلصَّلوةُ وَالسَّلامِ عَلی رَسولِ اللَّهِ آلِهِ أَجْمَعینْ«

 این گونه منظره‏هایی که ما الان با آن مواجه هستیم، در تاریخ اسلام و بلکه در تاریخ ادیان الهی کمتر به چشم می‏خورد.

 اگر هم وجود داشته است، ما از آن اطلاع نداریم، وسعت بی‏سابقه استقبال جوانان یک ملت و این شور و هیجانها و این اخلاصها و شهادت‏طلبی‏ها چیزهایی نیست که آدم بتواند در تاریخ به آن وسعت یک جایی را پیدا کند که انگشت رویش بگذارد.

 این نیروی جوانان که امروز ما شاهد گوشه‏ای از آن هستیم که به عنوان اعزام مجدد داوطلبانه به جبهه می‏روند، نشانگر این است که این مردم جنگ و جهاد و دفاع و مبارزه با ستمگران را آن چنان با وجود خودشان آمیخته کرده‏اند که از آنها نمی‏شود سلب کرد.

 برادرانی که چهره‏های نورانیشان در مقابل ماست اکثریت آنها برای چندمین بار است که به جبهه رفته و برگشته‏اند و خیلی از اینها در راه جهاد اسلامی مجروح شده و آسیب دیده‏اند و بسیاری از اینها پیکرهای پاک و مقدس برادران و همرزمانشان را از صحنه‏های نبرد به دوش خودشان کشیده و به عقب جبهه آورده‏اند.

 اینها چیزهایی نیستند که آدم فکر کند هیجان و احساسات و تبلیغات و تحریکات، اینها را به جبهه کشانده است؛ اینها انتخاب کرده‏اند و انتخاب هم با مطالعه و تجربه، با دیدن جنگ و میدان نبرد و پیکرهای پاک شهدا بوده است. با همه مسائلی که اینها با همه وجودشان لمس کرده‏اند، این جور مشتاقانه و با شور به طرف میدان می‏روند، این افتخار را شما دارید، این مال ما نیست. این مال خود شماست که اسلام هم از طریق شما در دنیا معزز می‏شود.

 البته، شما هم این احترام و این روحیه را از اسلام دارید. چیزی که امروز استکبار جهانی از آن می‏ترسد، این است که هیچ چیز دیگر غیر از این نیست؛ یعنی، آن حالتی که شما دارید - مخصوص شما نیست، در همه این کشور هست، در روستاها هست، در شهرها هست، در مرکز هست، در شهرستانهای دورافتاده و در خانمها و آقایان و در نوجوانان و پیرمردها هست.

 اکثریت ملت ما چنین حالی دارند وقتی که این چیز را ارزیابی می‏کنیم. می‏بینیم باعث نگرانی استکبار جهانی است و این باعث تشویق مردم دنیا و مسلمانان دنیاست که راه خودشان را از طریق پیمودن راهی که شما رفته‏اید، پیدا کنند.

 جالب این است که این مسائل به خاطر جنگ که وسیله جلب نظرات همه مراکز خبری دنیاست، به سراسر دنیا مخابره می‏شود و چشمهای حساس و کنجکاو مردم دنیا امروز به این منطقه دوخته شده است و حرکت شما را زیرنظر گرفته است.

 قرآن کریم که دستور »واَعِدُّوا لَهُمْ مأ استطعَمْ مِنْ قُوَّةٍ« را دارد، ما مصداقی بهتر از این نمی‏توانیم پیدا کنیم. بعضی‏ها خیال می‏کنند که [قدرت واقعی] جنگ‏افزار و وسایل مادی جنگ است، ولی قدرت واقعی در آنها نیست؛ قدرت واقعی این مردم است، در این نیروهای مخلص است، در این نیتهای صاف و صادق است و در جوانهای شهادت طلب و آرمان خواه است که راه خدا [را] بر راههای دیگر ترجیح داده‏اند.

 اگر انسان این قدرت را داشته باشد، دشمن می‏ترسد. آمریکا از قدرت عظیم نظامی شوروی به اندازه قدرت شما جوانان مسلمان نمی‏ترسد و شوروی هم الان به اندازه وحشتی که از این نیروهای اسلامی دارد، بی‏شک از قدرتهای فراوان بلوک غرب وحشت ندارد.

 من نمی‏گویم از آنها وحشت ندارد، این وحشت جدی‏تر است. این داستان شعار نیست. این مسأله عملی شد. شما در مسأله لبنان کمی دقت کنید که چه می‏گذرد.

 امروز خبرگزاریهای دنیا گزارش دادند که کاخ سفید و سردمداران آمریکا دستور فرار نیروهای آمریکایی را از لبنان دادند و اسمش را گذاشتند؛ انتقال نیروهای آمریکا به ناوگانها!

 اینها دوباره به دریا فرستاده شد، این یعنی چه؟ این حادثه امروز دنیا بهترین دلیل همان مطلبی است که من طرح کردم، که استکبار جهانی از آدمها می‏ترسد. در لبنان نیروهای آمریکا، انگلستان، فرانسه، ایتالیا، اسرائیل، فالانژ، مجموعاً اینها چه داشتند؟ شما فکر می‏کنید که در لبنان چه چیزی بود که این چهار کشور دنیا را مجبور کرد که با خواری و خفّت و ذلّت نیروهایشان را از بیروت بیرون ببرند و به دریا منتقل کنند؟

 چرا این کار را کردند؟ این ضعف را چرا تحمل کردند؟ لبنان هیچ چیز غیر از جوانان مسلمان ندارد که نمونه کارشان را در مقرهای آمریکایی‏ها، اسرائیلی‏ها و فرانسویها شنیده‏اید، وقتی که یک چنین جریانی در لبنان به وجود می‏آید اعتراف به شکست قدرتهای نظامی از انسان است، اینها اعتراف به شکست همه مادیات در مقابل معنویات است.

 این قضیه که پیش آمده، اقتدار نیرومند دنیای اسلام [در برابر] کفر است. ارزشی را که در سایه آن فداکاریها مردم به دست آوردند. یک جرقه‏ای بر فداکاریهای شماست.

 اگر شما امروز به لبنان نگاه کنید، به اندازه همین گروهی که شما در جلوی مجلس شورای اسلامی جمع شدید، هستند یعنی به اندازه قطعه‏ای کوچک از دریای نیروهای بسیجی و سپاهی که عازم به جبهه هستند.

 در لبنان معلوم نیست که به اندازه شما نیروی جان برکف وجود داشته باشد. همان تعداد معدود آمریکائیها و انگلیسی‏ها و فرانسه را و اسرائیل و فالانژها را یک جا شکست دادند و این عظمت مال انسانهاست. پس اگر شما می‏بینید که استکبار جهانی آن قدر از اسلام می‏ترسد و این قدر به ما تهمت می‏زند و ما را تروریست و جاهل و مرتجع معرفی می‏کند و اسلام و قرآن و سپاه و کمیته و بسیج را می‏کوبد، سپرش اینست، این قدرت بسیار عظیم است.

 در مقابل نیروی جان بر کف اسلام و قرآن، هیچ قدرتی وجود ندارد. حتی اسلحه و بمب اتمی چنین قدرتی ندارد که مقابله کند. با هیچ نیرویی نمی‏توان با مردم جنگید، هر کسی وارد میدان شد، شکست می‏خورد و نمونه‏اش را آنجا دیدیم.

 در جبهه‏های ما در این سه، چهار سال عالی‏ترین نوع حماسه‏های جنگی دنیا آفریده شده است و متأسفانه، دنیای استکباری نخواسته است، اینها درست متمرکز شود و آن عمق و عظمتش را به دیگران نگفته است.

 ان‏شاءاللّه، وقتی که شما بر رژیم صدام پیروز شدید، مسأله این نیست که ما یک کشور چهارده میلیونی عراق و خراب بعثی را شکست دادیم. اگر این مسأله بود. همان ماههای اول جنگ، تمام شده بود و ما پیروز شده بودیم. ما واقعاً امروز با نیروهایی که از آمریکا و بلوک غرب و شوروی و بلوک شرق و ارتجاع منطقه و از همه جا تقویت می‏شوند، طرف هستیم.

 مسأله‏ای که در این دو، سه روز پیش آمد. بعد دیگری از همین مسأله است که من اشاره می‏کنم و شما هم که به جبهه می‏روید، با دوستان دیگرتان در میان بگذارید.

 شورویها، فرانسویها و چینی‏ها موشکهای دوربرد در اختیار عراق گذاشتند که آنها بتوانند از فاصله سیصد، چهارصد کیلومتری شهرهای ما را بزنند. این قدرت ظاهری اسلحه نیرومند است.

 وقتی که نخست وزیر و رئیس جمهور ما اعلام کردند که حالا که کار وحشیگری عفلقیها به این جا رسیده است که گستاخانه اعلام می‏کنند که ده، یازده شهر را می‏زنیم، ما هم با عذرخواهی از مردم عراق برای اجرای قانون اسلام و برای دفاع از مردم، سه شهر در تیررأس را به عنوان نمونه شروع می‏زنیم، دیدید چه شد؟

 امروز به ما خبر می‏رسد که موج مهاجران از این شهرهایی که ما اسم بردیم، حرکت کرده است. ملت عراق ملت ایران نیستند که به خاطر عفلقیها در آن جا بمانند و تهدیدها را تحمل کنند. آنها اگر در این شهرها ماندند، خیلی‏هایشان به این دلیل ماندند که در آینده نزدیکی شما سربازان امام زمان(عج) می‏آیند و آنها را نجات می‏دهید، آنجا نماندند که اسیر صدامیها باشند.

 وقتی که ما از آنها خواستیم که نباشند و وقتی که آن امنیتی که در گذشته به آنان دادیم، از آنان پس گرفتیم، حالا می‏بینید که در آنجا چه خبر می‏شود. همه امکانات انسانی و روانی و اساسی و مایه‏های پیروزی دست شماست. دلیل عمده‏اش هم آرمان‏خواهی و فداکاری شماست. من از طرف نمایندگان مجلس شورای اسلامی شما را که در آخرین لحظه حرکتتان به اینجا آمده‏اید، به خدا می‏سپارم و قرآن کریم و لطف خاص و حقیقت‏خواه را بدرقه راه شما قرار می‏دهم و امیدوارم که به زودی شما را فاتح و پیروز؛ دوباره در خانه خودتان در همین میدان زیارت کنیم و جشن پیروزی نهایی اسلام بر کفر را که به دست شما تحمیل شده است. به همین زودی بتوانیم بر پا کنیم.

 سلام و دعا و احساسات گرم و پر شور ملت عزیزمان را برای برادران عزیزتان در جبهه‏ها هدیه ببرید و آن جا ما را هم از دعای خیر فراموش نفرمائید.

    والسلام علیکم و رحمة اللّه و برکاته