سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع رزمندگان گردان امیرالمؤمنین(ع) لشکر عاشورا

سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع رزمندگان گردان امیرالمؤمنین(ع) لشکر عاشورا

  • دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۶۶

سخنرانی در جمع رزمندگان گردان امیرالمؤمنین(ع) لشکر عاشورا
بسم‌اللّه‌الرحمن‌الرحیم
«اَلâحَمâدُالِلّûهِ ربِّ الâعûالَمین وَ اَلصَّلûوهُ وَالسَّلاûمِ عَلیû رَسولِ اللّûهِ و آلِهِ أَجâمَعیüنâ»
من فقط آمده‌ام شما را زیارت کنم. ایشان فرمودند که به مجلس تشریف‌آورده‌اید و خوشحال شدیم که رزمنده‌ها را زیارت بکنیم. یکی از تازه‌ترین مسائل، مسائلی است که در کردستان عراق می‌گذرد، آنجا همسایه شما است و آذربایجانی‌ها الان باید همت بیشتری بکنند، به گونه‌ای که می‌توانند آن منطقه را تحت تأثیر قرار بدهند، برای این که اگر مردم کردستان عراق قیام کردند، احساس بکنند که از طرف ما، پشتیبانی جدی می‌شوند. خبرهایی که مخصوصآ با آمدن آوارگان جدید عراقی آمده، نهضت مردم عراق در شمال عراق عمدتآ یک نهضت اسلامی است و نیروهای اسلامی کرد الان دارند تلاش می‌کنند. یکی از افرادی که شهید شدند، پیشنماز و امام جمعه‌ای در مسجد بوده که در آن مسجد مردم به عنوان اعتراض جمع شده بودند و مأموران بعثی وقتی که آمدند ایشان را از مسجد بیرون کنند ایشان بیرون نرفتند و بعد تهدید کردند که مسجد را خراب می‌کنیم و سپس مسجد را خراب کردند که ایشان زیر آوار شهید شدند. بعد گفتند یک خانم کردی در همین ماه رمضان روزه بوده که مأمورین بعثی برای تحقیر او متعرض شده و خواستند وادارش کنند که روزه‌اش را بشکند، اما او روزه‌اش را نشکسته بود و آنها شهیدش کردند.
 
نمایندگان ما با علمایی که الان آمده‌اند، صحبت کردند. اینها آدمهای‌نیرومندی هستند و روحانیت در مبارزه شریک آنها است و روحیه مردم‌مسلمان منطقه ـ که احساس قدرت می‌کنند و این بالا رفته ـ چیز تازه‌ای در عراق است. در دوران گذشته در عراق، اگر حرکاتی هم بود، با این ریشه مردمی و مذهبی نبوده است و ما از این موقعیت خوب باید استفاده بکنیم، شما سلام ما را به تمام برادران در لشکر و فرماندهان لشکر و معاونین و همه رزمنده‌ها برسانید. امام هم تأکید فرمودند و در صحبتهایشان فرمودند که صدام دارد به طرف جهنم می‌رود و ما نباید مهلت بدهیم و باید این کسانی را که به طرف سرازیری افتاده‌اند تعقیب بکنیم.
نیروهای ما در چند ماه گذشته ضربه‌های حسابی وارد کرده‌اند و پیش از آنکه‌آنها تعادل خود را به دست بیاورند و در شرایطی که در کردستان به مخمصه‌افتاده‌اند ما باید از همه برادران مخصوصاً لشکر عاشورا که آنجا منطقه‌خودشان است و بیشتر از همه به منطقه آشنا هستند، استفاده بکنیم. ما وظیفه‌داریم که مثل گذشته و بلکه شاداب‌تر وارد میدان بشویم.
    و السلام علیکم و رحمه اللّه و برکاته