خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی / سال ۱۳۷۶/ کتاب « انتقال قدرت»

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی / سال ۱۳۷۶/ کتاب « انتقال قدرت»

از رهبری پرسیدم راست است که گفتید کارت به بازرسان برای انتخابات ندهند؟ گفت: بله...

  • چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۷۶

 

 

 

 

 

 

 

 

 چهارشبنه 31 اردیبهشت 1376 // 14 محرم 1418 21 می 1997

 

در گزارش‌ها، جدا شدن بخشی از نیروهای [عبدالرشید] دوستم و ملحق شدن به طالبان در افغانستان و اسارت اسماعیل‌خان [والی هرات] و نیروهایش و سقوط فاریاب و نیز استیضاح مخالفان اربکان در پارلمان ترکیه مورد توجه است. انتخابات [ریاست‌جمهوری] ایران، سخت مورد توجه رسانه‌های خارجی است.

آقای رحمانی آمد و در مورد پرونده سینا خودرو توضیحاتی داد. آقای [حسینعلی] نیری از دیوان‌عالی کشور آمد. برای هزینه‌های اضافی استمداد کرد و از اختلاف بین روحانیت در انتخابات اظهار نگرانی نمود و در حُسن‌نیت دادگاه سینا خودرو که اکنون در دیوان است، اظهار تردید کرد.

آقای [محمدحسین] رضایی، مسئول [سازمان] حج [و زیارت] آمد. گزارش حج را داد و از خطبه‌های جمعه من تشکر کرد. گفت مردم خیلی ممنون‌اند از این صحبت‌ها. آقای [ابوالفضل] توکلی‌بینا، [مشاور رییس‌جمهور در امور اصناف] آمد. گزارش حج و کارهای بنیاد خیریه پاکستان را داد. [آقای هدایت لطفیان]، فرمانده ناجا [= نیروی انتظامی] آمد. مطابق معمول، مطالب منفی فراوان در وضع ناجا گفت و استمداد کرد.

عصر در جلسه هیأت دولت چند مصوبه داشتیم؛ من جمله لغو انحصارات در نشر. محسن خبر داد که وزارت کشور می‌گوید، از دفتر رهبری گفته‌اند، کارت به بازرسان برای انتخابات ندهید. تلفنی با رهبری صحبت کردم و پرسیدم؛ گفتند گزارش شده که برای 500 نفر از افراد دفتر تحکیم وحدت کارت خواسته‌اند. آن را منع کرده‌اند که وسیله‌ای برای تبلیغات منفی آنها نشود. گفتم گزارش درست نیست. قرار شد رفع منع شود. تا ساعت ده شب در دفترم کار کردم و به خانه آمدم.