خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۷۶/ کتاب « انتقال قدرت»

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۷۶/ کتاب « انتقال قدرت»

ناراحتی آیت الله صانعی از آقای خاتمی ***

  • دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۷۶
پرسش خاتمی درباره نظر رهبری برای وزیران اطلاعات و کشور کابینه اش از هاشمی !!!

 دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۷۶ // ۲۹ ربیع‌الاول  ۱۴۱۸ //  ۴ آگوست ۱۹۹۷

 

در راه دفتر به محل ساختمان مرکز تحقیقات استراتژیک [در میدان نیاوران] رفتیم. مشغول نازک‌کاری هستند. خیلی بیش از آنچه که تصور می‌کردم، هست. در دفتر گزارش‌ها را خواندم و برای مراسم تحلیف آقای [سیدمحمد] خاتمی، [رئیس‌جمهور]، به مجلس رفتم. صحبت‌های آقای ناطق [نوری]، آقای خاتمی و آقای [محمد] یزدی و سوگند آقای خاتمی بود. بیش از یک ساعت طول کشید.

به دفترم مراجعت کردم. آقایان ترکان، فروزش و نعمت‌زاده آمدند. چون در کابینه جدید نیستند، به نظرم کمی افسرده می‌آمدند. درباره کابینه صحبت کردیم. پیشنهاد دادند که بنیاد آفریقا را تأسیس کنند؛ پذیرفتم.

آقای خاتمی، تلفنی نتیجه مذاکراتم با رهبری در مورد وزارت اطلاعات و کشور را پرسید. تا عصر به مطالعات متفرقه، منجمله مطالعه پیش‌نویس‌کتاب روزشمار ۸ سال مسئولیت من پرداختم که شهرداری شیراز جمع‌آوری کرده است.

آقای میرزاده و فرزندش احسان آمدند. یک کامپیوتر کیفی [= لپ‌تاب] برایم آوردند و آموزش دادند. آقای میرزاده گفت که در دانشگاه مشغول تدریس شده و گفت شایع شده که بناست به مدیریت بنیاد مستضعفان منصوب شود، ولی صحت ندارد.

آقای دکتر [علی] لاریجانی، [رئیس سازمان صدا و سیما] آمد. از چپ بودن اکثریت اعضای کابینه آقای خاتمی، اظهار نگرانی‌کرد. خواست به نحوی در بحث‌های شورای عالی امنیت ملی، نظرم مطرح شود. ساعت هفت‌ونیم به خانه آمدم. آشیخ حسن صانعی، [رئیس بنیاد ۱۵ خرداد] آمد. از خدمات مهم دوران مسئولیت من، اظهار تشکر و قدردانی کرد و گفت آشیخ یوسف [صانعی]، از اینکه آقای خاتمی به دیدن بعضی از آیات قم رفته، ناراحت است و انتقاد می‌کند. خواست درسی شروع کنم. از استخر استفاده کردم.