خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۷۶/ کتاب « انتقال قدرت»

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۷۶/ کتاب « انتقال قدرت»

ناراحتی فلاحیان از حمله وزارت اطلاعات!! اولین جلسه مجمع تشخیص در دوره جدید

  • شنبه ۲۱ تیر ۱۳۷۶

شنبه ۲۱ تیر ۱۳۷۶ // ۶ ربیع‌الاول ۱۴۱۸// ۱۲ جولای ۱۹۹۷

 

مجمع تشخیص مصلحت نظام جلسه داشت. مشکل بانک‌ها در اخذ جریمه تأخیر و تأدیه بدهی‌ها در دستور بود که ناتمام ماند. کمی هم درباره مصادیق سیاست‌های‌کلی صحبت شد.

آقای [عبدالله] نوری آمد. راجع به مشکلاتی که برای آقای کرباسچی، [شهردار تهران] ایجاد کرده‌اند، استمداد کرد.[1] آقای [محمد] امامی‌کاشانی، دوباره مشکل قرض‌های هزینه‌های تبلیغات ریاست‌جمهوری را مطرح کرد. عصر آقای [محمد] فروزنده، [وزیر دفاع] آمد. در مورد مشکل سپاه و اصرار آقای [محسن] رضایی برای رفتن از سپاه و مشکل جایگزینی او و نیز شغل بعدی او گفت و استمداد کرد.

آقای [حمیدرضا] آصفی، سفیرمان در فرانسه آمد. گزارش پیشرفت همکاری با فرانسه را داد و پیشنهاد داشت که سفیران اروپایی به مراسم تحلیف دعوت شوند که مشکل آلمان هم حل شود. [آقایان محمد گنجی‌دوست و سیدرضا طباطبایی شفیعی]، سفیران جدیدمان در کره شمالی و مکزیک آمدند و برای سیاست‌های همکاری با دولت‌های این دو کشور کسب نظر کردند.

آقای فلاحیان، [وزیر اطلاعات] آمد. از وضع دولت آینده اظهار نگرانی کرد و از حملاتی که روزنامه سلام به او شروع کرده، گله داشت و در مورد نحوه برخورد با آن‌ها کسب نظر کرد. در گزارش‌ها، گرفتن رأی اعتماد توسط [مسعود] ایلماز در ترکیه مورد توجه است.