خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۷۶/ کتاب « انتقال قدرت»

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۷۶/ کتاب « انتقال قدرت»

عدم مساعدت رهبری در مورد ناجا و عبدالله نوری.

  • شنبه ۵ مهر ۱۳۷۶

شنبه ۵ مهر ۱۳۷۶ // ۲۴ جمادی‌الاول ۱۴۱۸// ۲۷ سپتامبر ۱۹۹۷

 

در جلسه مجمع [تشخیص مصلحت نظام]، تعداد ۹ ماده دیگر از قانون مبارزه با مواد مخدر را تصویب کردیم. آقای [حسن] روحانی، [رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع] آمد. در مورد مرکز تحقیقات استراتژیک صحبت شد. آقای [عبدالله] نوری، [وزیر کشور] آمد و از عدم مساعدت رهبری در مورد ناجا [= نیروی انتظامی] گفت.

دکتر [محمدعلی] نجفی، [رئیس سازمان برنامه‌وبودجه] آمد. در مورد تغییرات در سازمان برنامه گفت و از برخورد حذفی آقای [حمید] میرزاده با کارشناسان غیر حزب‌اللهی انتقاد کرد. گزارشی از عدم تحقق بخشی از درآمدها و از کم کردن اعتبارات عمرانی داد و گفت، سیاستشان اولویت طرح‌های زودبازده است. از من در مورد مسائل مهم بودجه و برنامه، نظر خواست. درخواست ‌کرد کمک کنم، برای اینکه در مجمع تشخیص مصلحت نظام عضو شود. از نظرات آقای [محمد] باقریان، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی گفت.

آقای [مهدی] غیوران آمد. برای گرفتن حقش از شهرداری استمداد کرد و از اینکه در کتاب خاطرات «دوران مبارزه»، چنین استنباط می‌شود که او در زمان بازداشت، علیه من اعترافاتی کرده است، گله کرد. آقای [مرتضی] بانک، معاون [اداری و مالی] وزیر امور خارجه آمد. از کمک‌هایم در زمان استانداری‌اش در کرمان تشکر کرد و گفت، راه منحصربه‌فرد پیشرفت کشور، همان سیاست‌های مدیریتی من است. اظهار نگرانی کرد، از مشاورت دکتر ولایتی برای رهبری و جمع‌کردن نیروهای حذفی وزارت امور خارجه و نیز از اینکه بعضی از معاونان چپ، سیاستشان را از خارج از وزارت خارجه می‌گیرند.

آقای [محمد] سعیدی کیا، [وزیر جهاد سازندگی] آمد. گزارش وضع جهاد را داد و از وضع امور در جهاد اظهار رضایت کرد و برای آینده کار، نظر من را خواست؛ روی تقویت آبخوان‌داری و توسعه پرورش میگو و اسکان عشایر تأکید کردم.