پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به پاپ بندیکت شانزدهم، رهبر کاتولیک های جهان

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به پاپ بندیکت شانزدهم، رهبر کاتولیک های جهان

  • سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۸۴

بسم الله الرحمن الرحیم

پاپ بندیکت شانزدهم

انتخاب حضرت‌عالی را به عنوان جانشین پاپ‌ژان‌پل دوم،* رهبر فقید کاتولیک‌های جهان تبریک می‌گویم.

امید است با راهنمایی‌های حضرت‌عالی، گفتگوی ادیان الهی در زمینه‌های صلح، عدالت، برادری و حقوق بشر که مبنای رسالت حضرت عیسی مسیح(ع) می‌باشد، ادامه یافته و زمینه‌های عملی‌تر شدن آن و جلوگیری از خشونت و اشغالگری تحقق یابد.

 

اکبر هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

 

* پاپ ژان پل دوم (به لاتین: Ioannes Paulus PP. II) با نام کارل جوزف وتیولا (به لهستانی: Karol Józef Wojtyła)، دویست و شصت و چهارمین پاپ جهان ، در سال ۱۹۲۰ در لهستان به دنیا آمد. در ۱۶ اکتبر ۱۹۷۸ به رهبری کلیسای کاتولیک و حاکم واتیکان برگزیده شد و تا زمان مرگش در ۲ آوریل سال ۲۰۰۵ در این سمت بود. او اولین و تنها پاپ اسلاو و لهستانی و اولین پاپ غیر ایتالیایی بعد از پاپ آدریان ششم هلندی در ۱۵۲۲ میلادی بود که ۳۱ سال و۷ ماه و۲۲روز در این مقام بود که از این لحاظ رتبه ۳ رادر بین کل پاپ های تاریخ داشت . پاپ ژان پل دوم یکی از جهانی‌ترین پاپ‌های عصر حاضر بود، به او لقب پاپ خانواده داده بودند.

ژان پل دوم به عنوان یکی از پرنفوذترین رهبران سده بیستم میلادی شناخته می‌شود. این باور گسترده وجود دارد که او همچنین نقش مهمی در پایان کمونیسم در کشور خود لهستان و به تدریج در اروپا داشته است. وی هم‌چنین در بهبود رابطه کلیسای کاتولیک با اسلام، یهودیت و کلیسای ارتدکس شرقی تاثیر به‌سزایی داشته است.