پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت کنگره زرتشتیان جهان

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت کنگره زرتشتیان جهان

  • شنبه ۲۲ دی ۱۳۶۳

مخاطب: زرتشتیان

 مناسبت: کنگره زرتشتیان جهان

 تاریخ: بیست دوم دی 1363

    پیام به مناسبت برگزاری کنگره زرتشتیان جهان

 سلام به شرکت کنندگان در کنگره زرتشتیان جهان ...

 پارسیان محترم اطلاع دارند که هموطنان آنها در شش سال قبل با قیامی شکوهمند، انقلابی عظیم در ایران و منطقه بیفکندند و در گام نخست ایران را از دام ذلت و اسارت استکبار جهانی آزاد کردند و امیدی در دل محرومان و مظلومان و مستضعفان بوجود آوردند.

 امروز هموطنان شما برای برگزاری ششمین سالگرد انقلاب پیروز خود آماده می‏شوند و در آستانه  هفتمین بهار آزادی و استقلال میهن قرار دارند.

 تنفس در محیط آزاد احساس حریت و استقلال در اراده تصمیم، انتخاب و عمل و حذف عوامل اسارت، انحطاط، وابستگی و استثمار و استعمار نشاط جدیدی به مردم ایران داده که در میدان‏های سازندگی و انتخابات و صحنه‏های پرشکوه مذهبی و مردمی شایستگی و صلاحیت خود را به معرض نمایش بگذارند.

 شکستن توطئه‏های جهانخواران با سرکوب انارشیسم و تروریسم و خنثی کردن محاصره اقتصادی و عقب راندن متجاوزان بعثی و پیکار با عوامل ابرقدرت‏ها از آثار همین روحیه پیروزمند و احساس آزادی و استقلال است.

 نماینده شما در مجلس شورای اسلامی همراه نمایندگان سایر اقلیت‏های دینی شاهد وسعت دامنه‏دار حضور مردم در تصمیم‏گیری‏های اصولی کشور و شعاع گسترده قدرت نمایندگان خلق در تدوین قوانین و انتخاب مجریان و نظارت همه‏جانبه در سراسر کشور است.

 پارلمان ایران امروز تبلور اراده آزادی است و الگوی عظمت و قدرت مردم است و نشان سعه صدر نظام اسلامی در برخورد با آراء و افکار هموطنان.

 در خاتمه با آرزوی موفقیت برای همه الهیون عالم، در نیل به اهداف خداپسندانه، از همه پارسیان محترم دعوت می‏نمایم که با ارتباط بیشتر با زادگاه این انقلاب عظیم و خاستگاه آئین زرتشت، بر دامنه اطلاع و همکاری خود بیفزایند.