مصاحبه
  • صفحه اصلی
  • مصاحبه
  • مصاحبه آیت ا... هاشمی رفسنجانی در پایان سفر به استان چهارمحال بختیاری

مصاحبه آیت ا... هاشمی رفسنجانی در پایان سفر به استان چهارمحال بختیاری

  • چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۷۵

 

آقای هاشمی رفسنجانی رئیس محترم جمهوری ، دستاوردهای سفر یک روزه خود به استان چهارمحال و بختیاری را مهم و با ارزش خواندند و فرمودند: همه شاخصهای اقتصادی و فرهنگی اعم از آموزش، صنعت، کشاروزی، خدمات و عمران و آبادانی در استان چهارمحال و بختیاری به سرعت رشدکرده است و این استان از محرومیت خارج می‌شود.

رئیس جمهوری اظهار داشتند: چهارمحال و بختیاری در مقایسه با کل کشور ، در اجرایطرحهای تولیدی اقتصادی و صنعتی پیش افتاد هو سهم یک هزارم این استان درامر صنعت و تولید ، با راه اندازی طرحهای اخیر به 9 هزارم در کل کشور تبدیل شده است.

آقای هاشمی رفسنجانی، با قدردانی از مهمان‌نوازیهای مردم و عشایر استان چهارمحال و بختیاری گفتند: در این سفر، افزون بر تجدید دیدار بامردم منطقه ، دهها طرح بزرگ صنعتی، کشاورزی، فرهنگی، بهداشتی- درمانی، مخابراتی ، خدماتی و عمرانی نیز افتتاح شد.

ایشان اضافه کردند:  در این سفر مقرر شد، برای ایجاد یک کارخانه پتروشیمی ، راه اندازی کارخانه لاستیک سازی زاگرس، انتقال آب از سرچشمه کوهرنگ به مناطقی که آب آشامیدنی سالم ندارند، راه اندازی کارخانه سیمان، ساخت مصلی و مجموعه فرهنگی - هنری بزرگ شهرکرد و همچنین تأمین اعتبارات مورد نیاز صنایع و طرحهای اقتصادی و فرهنگی استان کمک شود.

 رئیس محترم جمهوری، اهمیت راه‌اندازی جاده استراتژیک شهرکرد- خوزستان را مورد تأکید قرار دادند و گفتند: با راه اندازی جاده شهر کرد به مسجد سلیمان ، استان چهارمحال و بختیاری از این منطقه نیز به خوزستان وصل می‌شود و مسجد سلیمان نیز از بن بست خارج خواهد شد.

آقای هاشمی رفسنجانی با اشاره به این که سالانه 12 میلیارد متر مکعب آب را می‌توان در مسیر روخانه کارون ذخیره کرد، افزودند: برای ایجاد 6 سد در مسیر کارون ، 370 کیلومتر دریاچه ایجاد می‌شود و با راه اندازی سدهای یاد شده، به ارزش 100 میلیون دلار برق تولید خواهد شد.

رئیس محترم جمهوری، توجه به مسئله جذب جهانگردان و سیاحان به منطقه کوهستانی چهارمحال و بختیاری را موردتأکید قرار دادندو اضافه کردند. استان چهارمحال و بختیاری با داشتن چشمه‌سارهای زیبا، کوهستانهای سرسبز و همچنین ارتفاعات برف گیر، می‌تواند یک محیط فرهنگی و توریستی بسیار جذاب و مرکزی برای ورزشای زمستانی در فصل گرماباشد. ایشان افزودند: ایجاد واحد صنعتی بسته بندی آب آشامیدنی منطقه - که چندین میلیون بطری در سال بسته بندی می‌کند- نیز می‌تواند رقم بسیار خوبی برای صادرات آب آشامیدنی به منطقه خلیج فارس باشد و در آینده سفارشات آن سر به میلیارد خواهد زد.

رئیس محترم جمهوری ، با تأکید بر این که امروز ما مشکل ارزی نداریم و آن‌چه هست، مشکل ریالی است، گفتنند: باید برنامه‌ها را به گونه‌ای تدوین کنیم که حتی پس اندازهای اندک مردم جمع آوری و جذب خرید سهام کارخانه ها و واحدهای تولیدی شود.

ایشان افزودند: از همین خرده پولها و خرید سهمهای کوچک توسط مردم ، می‌شود کارخانه‌های بزرگ و تولیدی را راه‌اندازی کردو مثل کشور ژاپن که در این راه موفق عمل کرده و صنعت خود را از این طریق رشد داده است، کل مردم را در امر تولید و صنعت سهامدار کرد.