سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت ا... هاشمی رفسنجانی در جمع پرسنل پایگاه هوایی اصفهان

سخنرانی آیت ا... هاشمی رفسنجانی در جمع پرسنل پایگاه هوایی اصفهان

  • شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۶۷

 

«اَلْحَمْدُالِلّهِ ربِّ الْعالَمین وَ اَلصَّلوةُ وَالسَّلامِ عَلی رَسولِ اللّهِ آلِهِ أَجْمَعیüنْ»

برای من روز خوبی است، امروز از صبح تا به حال شاهد موفقیتهای نیروهای مسلح و پشتیبانیهای شما بودیم، مخصوصاً این جلسه برای من بسیار نشاط انگیز است.

اف ـ 14هادر همان سال اول انقلاب در شورای انقلاب از طرف لیبرالها و دولت بارگرانی بهموقت مطرح شد که نقل کردند آنها از بعضی از خلبانها و آشنایان به امور دوش مردمپرواز که ارتش و نیروی هوایی نمیتواند این هواپیماهای اف - 14 را نگهدارد و اینها بار گرانی بر دوش مردم هستند و اداره اینها بسیار گران تمام میشود و کشور فروشنده حاضر است به قیمت فروخته شده با کسر آن چیزهایی که به کار رفته است اینها را بخرد. دوباره آنجا گروه ما مخالفت کرد، ما آشنا نبودیم با هواپیما و واقعاً هم سر جنگ نداشتیم. ما پیش از انقلاب فکرمان این نبود که بعد از انقلاب دچار جنگ بشویم و احتیاج به این ابزار پیشرفته دفاع داریم، ولی همین جوری به ما برخورد، ما آمدیم سر چیزهایی که این مملکت خریده است به اسم اینکه اینها پیشرفته است و ملت ما نمیتواند اداره بکند و اینها باید پس داده بشود، تشکیل جلسه دادیم. شاید اگر دلیل دیگری میآوردند، ما تحریک نمیشدیم، در جلسه قرار شد ما بیاییم اینجا و بررسی کنیم، من جزو هیأتی بودم که آمدیم اینجا و یک بررسی کوتاهی انجام دادیم. خبر احتمال فروش رسیده بود به آنها و بعضی از پرسنل اینجا وقتی که ما آمدیم خیلی عصبانی بودند و به شدت ]ناراحت [بودند و بعضی‌ها گریه می‌کردند و می‌گفتند به ما اهانت شده و ما می‌توانیم اینها را اداره بکنیم، دروغ گفتند ما تازه داریم به شخصیت خودمان می‌رسیم، این بود که برگشتیم و گفتیم، تازه اگر فرض کنیم به این زودی نمی‌توانند اداره بکنند پس دادن آنها روحیه خلبان‌های ما را می‌شکند و مخالفت شد و پس ندادیم.

جشن فارغ التحصیلیآن روز که غروب من می‌آمدم واقعاً پایگاه عملیاتی نبود و خود آنها هم مدعی نبودند که عملیاتی است، الان گفتند که عملیاتی می‌کنیم، خوب آن روز گذشت و حال ما بعد از دوران پس از انقلاب و هشت سال از جنگ با این همه کاری که هواپیماها کردند، بارها ما تمدید کردیم زمان پرواز را، می‌بینیم که هنوز به صورت یک سرمایه دفاعی در اختیار شماست و شما مثل چشمانتان از اینها حفاظت کردید و حالا می‌بینیم که جشن فارغ التحصیلی خلبان‌هایی که خودتان تربیت کردید، می‌گیرید که در گزارش فرماندهی پایگاه نکته بسیار خوبی بود که ما خلبان‌هایی که خودمان تعلیم دادیم، اینها به پاکستان بروند و معلم آنها بشوند، بچه‌ها را ما بفرستیم پاکستان، خوب الحمدالله این را هم شکستید، امروز در بسیاری از جهات مشکلات خودتان را با تلاش حل کردید.

فسخ قراردادهایبد خوابی برای ما دیده بودند، وقتی که امام وارد کشور شدند و اینها مطمئن مهم توسط بختیارشدند که ماندنی نیستند به دست لیبرال‌ها شروع کردند امکانات دفاعی ما را و قدرت رزمی ما را از ما گرفتن؛ روز چهاردهم که آدم پرونده‌های وزارت دفاع را نگاه می‌کند، می‌بیند بختیار اصلاً ماند این دو روز برای اینکه قراردادهای ما را تکمیل بکند، بسیاری از قراردادهای مهم ما را که با آمریکا و آلمان و انگلیس و اینها داشتیم فسخ کرد برای اینکه بعداً ما نتوانیم ادعا بکنیم، پشتیبانی همین هواپیماها بود، نیازهای جنگ ما در آن قراردادها بود که همه اینها را بختیار فسخ کرد و بعد از بختیار بقیه کارها را می‌خواستند تکمیل بکنند که خوب خداوند نخواست که آنها همه اهداف شومشان را عملی بکنند. این چیزها را به دست ما نگه داشت، آمریکایی‌ها الان به این پایگاه با حسرت نگاه می‌کنند، اگر می‌دانستند که چنین چیزی برایش پیش می‌آید، پشت دستشان را هم داغ می‌کردند که نیایند در جایی این همه امکانات را بگیرند، گرچه خوب آنها پولشان را بردند و در آمدشان را خودشان بردند، برای آمریکا پول این قدر شاید مهم نباشد، اینکه یک چنین امکاناتی در دست مسلمانان باشد و با اینها از اسلام دفاع بکنند، برای آمریکایی‌ها خیلی تلخ است.

یاد سرلشکرما صمیمانه متشکریم از کسانی که تلاش کردند این پایگاه را و پایگاه‌های شهیدباباییدیگر را حفظ کردند. در این میان نام سرلشکر شهیدمان بابایی را حتماً باید نگهداریم که او خیلی مؤثر بود. ایشان در آن روز شاید معروف نبود به عنوان یک چهره متشخص نیروی هوایی و انصافاً به نیروی هوایی خدمت کرد و با آن صلاحیتی که داشت، با آن روحیه‌ای که داشت خیلی مشکلات این پایگاه را حل کرد، مشکلات را حل کرد و نام ایشان انصافاً باید برای اینجا و برای کل نیروی هوایی، ارتش و در بین قهرمانان اسلام بماند. البته منحصر به ایشان نیست، ما شخصیت‌های بزرگوار زیادی را از دست دادیم در طول جنگ، در بین شماها که هر یکشان در جای خودشان برای این مملکت و برای اسلام با ارزش بودند که ارزش آنها با خونشان تقویت شد و الان در تاریخ مؤثر هستند.

امیدواری ما امیدواریم مشکلات بقیه گروه‌ها را هم شما با تلاش بیشتر حل کنید. حال به آیندهکه این امکان به وجود آمده و شما یک مقدار از گرفتاری‌های جنگ فارغ هستید و فرصت بازسازی، نوآموزی، ترمیم خسارت‌ها و جایگزین کردن‌ها و تعمیق آموزش‌ها را دارید، از این فرصت به خوبی استفاده کنید. ما البته به دنبال جنگ نیستیم، مایل هم نیستیم این جنگ تجدید بشود یا جبهه دیگری باز بکنیم، ولی همیشه باید هوشیار و آماده باشیم. شما اگر آماده باشید این جنگ تجدید نمی‌شود، اگر بفهمند که ما آماده نیستیم ممکن است باز طمع بکنند و منطقه را دچار دشواری بکنند. به هر حال سلام من را به همه همکارانتان برسانید و بگویید که از این فرصت خوبی که دست ما آمده، باید نهایت استفاده را بکنیم. توضیحات خوبی تیمسار عطایی اینجا گفتند و خدمات این پایگاه را هم گفتند که بقیه پایگاه‌ها هم چنین خدماتی را در حد خودشان دارند. این افتخارات حتماً نصیب شما نمی‌شد، اگر آمریکایی‌ها بودند و اگر انقلاب پیروز نمی‌شد. اگر خانواده‌ای پهلوی بر ما حاکم بود همان آش بود و همان کاسه، برای همیشه بایست کارشناسان آمریکایی اینجا بر شما فرمان برانند و افسرهای عالی رتبه ما بایست آنجا فرمان آنها را اطاعت بکنند و دست به این امکانات ]نزنند[ در حالی که شما دارید همه چیز را خودتان ردیف می‌کنید. ما عصری از مرکزی بازدید کردیم که آنها هم باز باقیمانده یک کار آمریکایی بودند، شرکت که آمده بود برای ما هلی‌کوپتر بسازد، پول ما را برد و در رفت، اما حال بچه‌های شما دارند آنجا را آماده می‌کنند برای هواپیماسازی و هم هلی‌کوپتر سازی و من مطمئنم که این روحیه‌ه‌ها اگر حفظ بشود و رشد بکند ما خودمان ده سال آینده همه چیز را در اینجا خواهیم داشت. ما در محاصره و در حین جنگ و گرفتاری‌های فراوان و نداشتن امکانات توانستیم تا این حد برسیم و تازه کارها و راهکارها را یاد گرفتیم و دلیلی ندارد که ما در ده سال آینده این تحکیم قدرت و تجهیز امکاناتمان را نداشته باشیم، بلکه باید نیرومندتر بمانیم و پشتیبانی بکنیم از مسلمانانی که در این منطقه هستند و نیاز به پشتیبانی ما دارند.

            والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته