سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با گلستانی‌های سیستانی‌الاصل

سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با گلستانی‌های سیستانی‌الاصل

  • مهمانسرای لشکر 30 گرگان- استان گلستان
  • چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۳

بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدالله والسلام علی رسول الله و آله
از محبت شما خیلی ممنون هستم و راضی به زحمت شما نبودم. از بدو مهاجرت شما به این منطقه و وضعیت شما در طول این مدت، بی‌اطلاع نبودم. چند روز گذشته در سیستان بودم. وضعیت زابل مایه تأسف است که یکبار موجب مهاجرت شما شد. امیدواریم وضعیت به‌گونه‌ای شود که چنین مسائلی در آینده پیش نیاید و مردم به خاطر شرایط بد مجبور به مهاجرت نشوند.
بنده به شما علاقمند هستم و به خلوص، ولایتمداری، تلاش و قناعت‌شما احترام می‌گذارم وهیچ‌کس‌نمی‌تواند منکر خصایص ارزنده شما شود. تلاشگری و همدلی که در استان وجود دارد، مرهون همین حالات خوب است که در شما وجود دارد.
نکاتی که شما فرمودید، هر کسی که در ایران به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، ناچار است این خدمات را انجام دهد و قطعاً هم انجام خواهد داد. انسانهای ناشایست از این پس نمی‌توانند از مردم رأی بگیرند و این روزها، زمانی نیست که بتوان رأی را بر کسی تحمیل کرد. این‌گونه هم نیست که مردم چشم بسته به کسی رأی بدهند. لذا رأی مردم، آگاهانه است و نتیجه آرای مردم، آدمی خواهد بود که هم صلاحیت داشته باشد و هم بتواند کار انجام دهد.
اگر فرض کنیم چنین چیزی مقدور نباشد، جفای به انقلاب و کشور اسلامی است که فکر کنیم در کشور انسانهای نیرومند و کارا نیستند. بنده هیچ‌وقت چنین چیزی را نمی‌پذیرم، چون یقین دارم که افراد فراوانی وجود دارند. اما برخی مسائل مثل تجربه اندک و مشکلات زیاد آینده را می‌پذیرم که در سالهای آینده به توجه بیشتر به مدیریت کشور نیاز داریم تا کارهای زیادی در داخل کشور انجام پذیرد و همه آنها نظارت و مراقبت شوند.
بنابراین از این حیث‌احساس مسئولیت‌بیشتری می‌کنم. بنابراین اگر کشور امام زمان(عج)، انقلاب و شما مردم خوب که در دفاع مقدس و انقلاب به خوبی امتحان پس دادید، نیازمند به بنده باشد، بنده هیچ‌وقت دریغ و کوتاهی نمی‌کنم. امیدوارم تنها به بنده نیازمند نباشد. اگر بر فرض اینکه دیگران نباشند و شما شرایط را در بنده ببینید، بنده خواهم آمد.
چندان تفاوت نمی‌کند که در عمر باقی مانده در چه سمتی باشم. به هر حال شما اصلاً نگران نباشید و اگر نیاز بود، بنده خواهم آمد و اگر نیاز نبود، شما انتظار نداشته باشید که بیایم تا انشاءالله میدان برای حضور افراد دیگر باز باشد و ما هم به آنها کمک می‌کنیم.
از همه شما صمیمانه و متواضعانه تشکر می‌کنم و از دیدار شما بسیار خوشحال هستم. مثل شما شرقی و کویری هستم. با قیافه‌هایی که حکایت از آفتاب‌زدگی دارد، آشنا هستم. تعاطفی بین ما هست.
والسّلام علیکم و رحمه الله و برکاته