سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با استاد و کارمندان دانشگاه آزاد دماوند

سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با استاد و کارمندان دانشگاه آزاد دماوند

  • ساختمان در دست احداث دانشگاه آزاد واحد دماوند
  • سه شنبه ۹ مرداد ۱۳۸۶

بسم‌الله الرحمن الرحیم
الحمدلله و السّلام و علی رسول الله و آله الاجمعین
وقتی این‌گونه تلاشها را می‌بینیم که با سرعت مناسب به نتایج مطلوب می‌رسیم، خوشحال می‌شوم. به خصوص پیش‌تازی دانشگاه آزاد اسلامی را در دماوند به همه شما تبریک می‌گویم.
دماوند را همیشه یک قله برجسته در تاریخ ایران می‌بینیم که نماد افتخارآمیزش خود قله دماوند است. شهر هم با این نماد شناخته می‌شود. دماوندی‌ها افتخارات زیادی در تاریخ ایران دارند که الان فرصت یادآوری آن نیست.
در دوران شکوفایی علم در ایران، حق دماوندی‌ها بود که مرکزی برای آموزش عالی باشد. از لحاظ جغرافیایی، تاریخی، نزدیکی به مرکز و .... شرایط دماوند برای شهر دانشگاه آماده است. تعجب می‌کنم که چرا در گذشته به این نقطه توجه نشده است.
دانشگاه آزاد اسلامی پیش قدم شد و خبر اینکه قرار است دانشگاه علم و صنعت هم به اینجا بیاید، مرا خوشحالتر کرد. امیدوارم بقیه دانشگاهها هم در دماوند جایی برای خود تأمین کنند. اینجا جای مناسبی است. هم خیلی از بار تهران برمی‌دارد و هم می‌تواند از تهران استفاده کند. نیروهایی که در تهران هستند؛ به آسانی می‌توانند در دماوند خدمت کنند. این پیشتازی را به آقایان دکتر جاسبی و دکتر صفری تبریک می‌گویم. به سرعت هم پیش رفتید و جای مناسبی هم می‌باشد. اینکه رضایت دارید، مسئولان شهر، نماینده، امام جمعه و مسئولان اداری و مدیریت شهر همکاری می‌کنند، برای بنده جای خوشحالی است. از این هماهنگی خوشحال هستم و خدمت شما تبریک عرض می‌کنم. انشاءالله این روحیه را حفظ می‌کنید و می‌ماند و تقویت می‌شود.
امروز با اولین روز فقدان آیت‌الله مشکینی مواجه هستیم که حقیقتاً دل ما غمگین است. استادی برای بنده و خیلی از طلبه‌های ایران و عارفی برای همه و معلم اخلاقی بودند که زبانزد جامعه و حوزه هستند. تا لحظات آخر عمر، از انفاس قدسیه ایشان در مسایل عرفانی، اخلاقی و درسهای روحی استفاده می‌کردیم. امیدواریم در شرایطی که قرار گرفتیم، جامعه ما قدرشناس مناسبی را از این شخصیت از خود بروز بدهد.
چون قرار براین است که در رودهن هم برنامه داشته باشیم و صحبت‌های مختلفی از مسایل علمی، دانشگاه و شرایط امروز داشته باشیم و اینجا هم به خاطر تابش آفتاب به چادرها کمی گرم است و شما هم مدتها قبل از آمدن ما در گرما اذیت شدید، بیشتر از این وقت شما را نمی‌گیرم. انشاءالله خداوند توفیق دهد، روزی که این بناها که امروز کلنگ آنها زده می‌شود، ساخته شد، برگردیم و خدمت شما باشیم و با مردم خوب دماوند هم مأنوس باشیم. به ادّله فراوان علاقه وافری به مردم دماوند و فیروزکوه دارم و امیدوارم در شرایطی ابراز کنم.
والسّلام علیکم و رحمه الله