سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع کادر مرکز آموزشی پادگان المهدی چالوس و امور تربیتی مکتب صدوق شهر ری

سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع کادر مرکز آموزشی پادگان المهدی چالوس و امور تربیتی مکتب صدوق شهر ری

  • سه شنبه ۲۳ تیر ۱۳۶۶

بسم‌اللّه‌الرحمن‌الرحیم
«اَلâحَمâدُالِلّûهِ ربِّ الâعûالَمین وَ اَلصَّلûوهُ وَالسَّلاûمِ عَلیû رَسولِ اللّûهِ و آلِهِأَجâمَعیüنâ»
من خدمت برادران آمدم که سلامی عرض بکنم و به قصد زیارت‌رزمنده‌ها آمدم و بلافاصله باید جلسه‌ای که قرارگاه دارد بروم و فرصت اینکه‌زیاد با شما بمانم و حرف بزنم ندارم. اگر کوتاه است معذرت می‌خواهم. من‌به شما برادران رزمنده بزرگوار و فرزندان نوجوان عزیز خودمان که ازشهرری به مجلس شورای اسلامی تشریف آورده‌اند خوش آمد و خیرمقدم‌می‌گویم. کاش دشمنان ما چشم حقیقت بینی داشتند و این مظاهر انسانیت‌و این شور و هیجان جهاد در راه خدا و جوانهای پرنشاط و ایثارگر رامی‌دیدند و واقعیتها را درک می‌کردند و به دنبال شرارتها نمی‌رفتند و به‌خودشان و به ما زحمت نمی‌دادند.
این توضیحاتی که برادرمان در ابعاد نیروهایی که از استان مازندران به‌جبهه‌ها می‌روند دادند، نشانگر گوشه‌ای از واقعیتهای در صحنه بودن مردم مااست. ما می‌دانیم که همین لشکر 25 کربلای شما از کربلای پنج تا حال درهفت عملیات به طور وسیع شرکت کرده و یک لشکر در چند ماه این مقدارتوان جنگ کردن و پیروز شدن و دشمن را عقب زدن داشته باشد، این توان‌عظیمی است و در هیچ بعدی از ابعاد جنگهای دنیا این مقدار پشتکار و دوام‌رزم دیده نمی‌شود. استانهای گیلان و مازندران روزی مورد نظر دشمنان‌اسلام بود که از آنجا برای ملت ما فساد و آلودگی درست بکنند و حالا بیایندو ببینند که چه خواب غلطی برای این مردم دیده  
بودند و مردم و جوانان این‌دو استان به خاطر موقعیت دریا برنامه انحراف برایشان ریخته شده بود،امروز معلم اخلاق هستند و پیشتاز جهاد و شهادت هستند. آقای رئیس‌جمهور آمریکا این طور در حرفهای اخیرش می‌گوید، ما این برنامه‌های‌خلیج‌فارس را به طور مبهم می‌گوییم که ایرانی‌ها خواب راحت نداشته‌باشند و در اضطراب بخوابند. خیلی جهالت است که آدمی مثل یک رئیس‌جمهور آمریکا ایرانی‌ها را نشناخته باشد و خیال کند که اوضاع وقتی دراینجا مبهم باشد، ما با اضطرااب می‌خوابیم! نمی‌داند جوانان ما روی پابندنیستند که زودتر به جبهه بروند و با دشمنان اسلام درگیر بشوند و اگر این‌دشمن آمریکا باشد - که ریشه کفر و جنگ و شرارت است - شوق جبهه‌رفتن برای آنها بیشتر است و آمادگی جهاد را برای آنها بیشتر می‌کند. پیدااست که اینها هنوز این مردم را نشناخته‌اند و ما متأسف هستیم که یک چنین‌مغزها و افکار نادانی قدرت دنیا در دستشان است و به خاطر نادانیشان دنیا رابه زحمت می‌اندازند، بحران ایجاد می‌کنند، کانون نزاع درست می‌کنند وجنگ افروزی می‌کنند، مانع احقاق پیروزی حق می‌شوند و مانع اضمحلال‌باطل و جنگ‌افروز می‌شوند و نتیجه‌اش هم فقط طولانی شدن نزاع و جنگ‌است. بالاخره آنها نمی‌توانند از آن سرنوشت محتوم شکست بعثی‌های روبه اضمحلال جلوگیری بکنند. فقط می‌توانند یک قدری دوره جنگ وآشوب و بحران را طولانی‌تر بکنند که دودش هم به چشم همه خواهد رفت.سلام بنده را به همه برادرانتان برسانید و ان‌شاءاللّه ما اخبار پیروزیهای شمارا مخصوصآ در درگیریهای احتمال در خلیج فارس بشنویم.
    والسلام علیکم و رحمه‌اللّه و برکاته