سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع نیروهای بسیجی استان مازندران در ساری

سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع نیروهای بسیجی استان مازندران در ساری

  • دوشنبه ۲ آذر ۱۳۶۶

بسم‌اللّه‌الرحمن‌الرحیم
«اَلâحَمâدُالِلّûهِ ربِّ الâعûالَمین وَ اَلصَّلûوهُ وَالسَّلاûمِ عَلیû رَسولِ اللّûهِ و آلِهِ أَجâمَعیüنâ»
شما رزمندگان و مردم سلحشور استان مازندران با این شور و هیجان و اجتماع بی‌نظیر خود نه تنها ثابت کردید که تهدیدهای ناوگان‌های آمریکا و انگلستان در روحیه شما تأثیر ندارد، بلکه شما را مصمم‌تر و استوارتر و با استقامت‌تر در میدان نگاه می‌دارد، زیرا شما با تمام وجود درک کردید و این صحنه نشان دهنده ادراکات شماست.
کاش نیروهای مغرور استکبار جهانی با چشمان خود این صحنه را می‌دیدند که چگونه ملت غیور، شجاع و حماسه‌ساز ما و سربازان امام زمان چه ادراکی از شرایط کنونی دارند و چگونه جواب تهدیدات و ارعاب را می‌دهند. مردم، مسئولین و روحانیون با هماهنگی یکدیگر اولویت اول را به‌دفاع مقدس و میدان‌های جنگ داده‌اند.
امروز نیز این صحنه بی‌نظیر را که در شهر ساری می‌بینیم بی‌سابقه است و مردم مازندران می‌توانند شجاعت خود را به‌دنیا نشان دهند. کاش ملت ما همه اینجا و در میان شما بودند. امروز دشمنان ما مسأله اسلام و انقلاب را در اولویت‌های اول خودشان قرار دادند. زیرا آنها از همه آنچه در کشور ما گذشته، توانسته‌اند چشم‌پوشی کنند، اما از سقوط صدام و پیروزی رزمندگان ما نمی‌توانند چشم‌پوشی کنند. ما جنگ را در اولویت قرار داده‌ایم، بنابراین ملت ما و مسئولین کشور ما هماهنگ و یکپارچه باید این اولویت را حفظ کنند.
در چنین شرایطی باید تمام مسائل را فراموش کنیم و همه ما در محور دفاع مقدس، تودهنی محکمی به‌آمریکا و انگلیس و ارتجاع عرب بزنیم و همچون سدی واحد در مقابل دشمنان  
اسلام بایستیم و من این را در استان شما با همه وجود لمس می‌کنم. نیروهای رزمنده ما که نوک پیکان انقلاب هستند، آماده رفتن به جبهه‌ها باشند، زیرا پیروزی‌هایی که امروز توسط رزمندگان ما در عملیات ظفر 3 و 4 در کردستان عراق بدست آمد، موجب گشوده شدن کانال جدیدی به‌وسعت 12 کیلومتر شد. فردای جنگ در اعماق کردستان عراق است و شما رزمندگان فردا میدان جدیدی در پیش دارید. دستگاه‌های قضایی ادارات و ارگان‌ها باید گوش به زنگ باشند که مشکلات خانواده‌های رزمندگان را مثل زندگی خود احساس کنند و مد نظر داشته باشند.
برنامه‌های شما عزیزان باید به گونه‌ای باشد که هروقت ما به نیرو احتیاج داشتیم، شما نام‌نویسی کنید تا ما بتوانیم تداوم حمله را حفظ کنیم.
اکنون فرصت دادن زیاد به‌دشمن به‌صلاح نیست و ما هرگاه این فرصت را با مجال ندادن به تجهیز دشمن از رژیم عراق بگیریم، به نفع ما است و تجربه یک سال گذشته این امر را به‌ما دیکته می‌کند.
در گذشته پشتیبانان رژیم عراق مسأله را جدی احساس نمی‌کردند و حوادث جاری عراق را به‌حال خود می‌گذاشتند و فکر می‌کردند که امپریالیسم می‌تواند از ادامه جنگ سود ببرد. اما از سال گذشته با شدت گرفتن عملیات رزمندگان در جبهه‌ها، اوضاع عراق دچار بحران شده است و رزمندگان ما با ضربات کاری خود به ویژه در شلمچه، عبور از اروند رود نشان دادند که می‌توانند به‌عراق ضربات مهلکی وارد آورند و ناظران سیاسی به‌این نتیجه رسیده‌اند که امکان شکست عراق و خطر برای این رژیم وجود دارد.
با پیروزی در عملیات نصر هشت نیروهای ما به نیروهای کرد خواهند پیوست و رژیم عراق قادر به تأمین نیروهای لازم برای مقابله با رزمندگان اسلام در شمال عراق نخواهد بود. شورای عالی پشتیبانی جنگ تشخیص داده است که مردم با جهاد مالی خود و نیز اعزام به جبهه‌های جنگ می‌توانند در مقطع کنونی، ضربات کاملا مؤثری بر رژیم عراق وارد آورند. در شرایطی که مردم با جهاد مالی خود و نیز حضور مستمر در جبهه‌ها ایثارگری می‌کنند، این گناه کبیره است که با مطرح کردن اختلافات، مردم را نسبت به جنگ دلسرد کنیم.
فکر می‌کنم گزارشی که از استان مازندران به‌امام ارائه خواهم کرد، ایشان را خوشحال خواهد کرد و این استان یک پشتوانه قوی برای کشور می‌باشد