سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران

سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران

پیرامون ثمره ایثارگری و آزمایش در سختیها و امکان تبدیل ایران به الگوی مرفه اسلامی

  • شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۶۱

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد الله والسلام علی رسول الله و آله

 

 الحمدللّه، وضع خوبی در کشور ما پیش آمده و ما امیدواریم که مقدمه‌ای برای این باشد که یک روزی به جمهوری اسلامی برسیم که همه احکام خدا را در کشورمان جاری ببینیم.

معمولاً سنت الهی بر این است که اگر قومی را صالح ببیند، درهای نعمتش را به روی این ملت باز می‌کند. درهای رحمت خداوند کم و بیش به روی ما گشوده شده و این در سایه فداکاری‌ها و ایثارگری‌هایی است که امروز جامعه ما از خودش نشان می‌دهد.داستان آفرینش و هدایت الهی همیشه این جوری بوده که آزمایش در کار بوده و انسان بدون صلاحیت و بدون لیاقت مورد توجه و رحمت خاصّ قرار نمی‌گیرد.

خداوند یک رحمت عام دارد که خوب، برای همه بشریت هست. رحمت خاصی دارد که ما در سایه صلاحیت می‌توانیم آن رحمت خاص را جذب کنیم و این صلاحیت را انسان در آزمایشها و انجام وظایف در مشکلات می‌تواند کسب کند. بعد از انقلاب حالتی در جامعه پیش آمد، مردم با استقامت و تحمل بار مشکلات، توانستند در پیشگاه خداوند موفق از آب دربیایند. ما جنگ را داشتیم، درگیری با ضدانقلاب را  که امنیت ما را سلب کرده بود،داشتیم، کردستان را داشتیم، گرانی‌ها و اینها را داشتیم، کمبودهای انقلاب را داشتیم، این شیطنت‌ها و فریب کاری های لیبرال ها و شعارهای توخالی چپی‌ها و اینها را داشتیم، تبلیغات دشمنان خارجی را داشتیم، در همه اینها این مردم راه خودشان را گم نکردند. هر جا لازم شد، فداکاری کردند، خون دادند، جان دادند، مال دادند.

 از آن روزی که یک سال قبل از رفتن رژیم پهلوی پرچم به دست این مردم بلند شد، تا امروز این مردم راه خودشان را گم نکردند و کج هم نکردند و قرآن هم همین را می‌فرماید. خداوند ملتها را در «بأسآ و ضّراء» آزمایش می‌کند. ما نمی‌توانیم الان پیش‌بینی کنیم که در آینده چه آزمایش هایی داریم، ولی مطمئناً داریم، یعنی اصلاً سنت الهی بر این جاری است. به اصحاب پیامبر می‌گوید که هر سال یک یا دو بار ما شما را آزمایش می‌کنیم که از خطتان بیرون نروید.

 الان جامعه ما در روال خودش است، کارها روی روال است، مردم خوب دارند امتحان می‌دهند و اگر این امتحان مرضی خداوند قرار بگیرد، با این امکاناتی که در کشور ما هست و وسایلی که در اختیار ما آمده، این امکان کاملا وجود دارد که ما به یک ملت مرفه مسلمان و الگو برای جامعه و منطقه و دنیا تبدیل شویم.

ما آب داریم، خاک داریم، مس داریم، نفت داریم، اورانیوم‌داریم، آهن داریم، زغال سنگ داریم، دریا داریم، رودخانه داریم، هر چه که یک جامعه‌ای امروز برای وسایل تمدن و رفاه لازم دارد، ما داریم مردممان هوش دارند، نجابت دارند، ذوق دارند و مهمترین چیز مکتب و ایدئولوژی که اسلام است، این هم امتیازات است.

 الان شما جوانها می‌توانید امیدوار باشید که -ان‌شاءاللّه - در سایه تلاشهایی که می‌کنید و ایثارگری‌هایی که برادران شما می‌کنند و شما می‌کنید این مملکت را به جایی برسانیم که در دنیا به نام اسلامیک نمونه ارائه بدهیم. ما خودمان که چیزی نیستیم فکر دنیا هم نباید باشیم، فکرمان باید این باشد که این افتخار نصیب ایران باشد که بتواند الگوی اسلامی را اینجا نشان بدهد.

 کشوری که همه چیز دارد و مستقل و آزاد است، خودش تصمیم خودش را می‌گیرد، با این شرایط باید شما و برادرانتان رفقاتان و پاسدارها، این امید را به همدیگر بدهید و این راهی را که شروع کردید، ادامه بدهید.

 الحمدللّه، امروز بین امام و امت، بین روحانیت و مردم، بین مسؤولان و مردم، بین مجلس و مردم، همه ائتلاف و انسجام است. البته، یک اقلیت مخالفی هم هست که هیچ وقت نمی‌شود دنیا بی‌اقلیت مخالف باشد. در زمان پیغمبر(ص) هم بودند و در زمان حضرت موسی(ع) هم بودند، در زمان حضرت عیسی(ع) هم بودند، در زمان حضرت نوح(ع) هم بودند، همیشه بوده‌اند و این جریان تا قیامت هم ادامه دارد.

ان‌شاءاللّه، ما صالح باشیم تا حامل رسالت الهی باشیم و در خاتمه من از اینکه شما زحمت می‌کشید و شخصیتهایی را که فکر می‌کنید برای اسلام مفیدند و می‌توانند خدمت کنند، حفظ می‌کنید، تشکر می‌کنم و خود شما را به خدا می‌سپارم .ان‌شاءاللّه خداوند شما را که در معرض خطرید و سایر نیروهای اسلامی و رزمنده ما را از همه بلیّات محفوظ بدارد.

            والسلام علیکم و رحمه الله