سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آقای هاشمی در جمع نیروهای امنیت پرواز پیرامون اهمیت سپاه پاسداران

سخنرانی آقای هاشمی در جمع نیروهای امنیت پرواز پیرامون اهمیت سپاه پاسداران

  • چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۶۳

سخنرانی در جمع نیروهای امنیت پرواز

    بسم‏الله‏الرحمن‏الرحیم

 »اَلْحَمْدُلِلَّهِ رَبِّ الْعالَمین، اَلصَّلوةُ وَالسَّلامِ عَلی رَسولِ اللَّهِ و آلِهِ اَجْمعین«

 از زیارت برادران و خواهران مجاهد و فداکار که موفق شدند در این مقطع خاص، یکی از توطئه‏های خطرناک دشمنان را خنثی کنند، خوشحالم و دهه فجر را و این موفقیت را به شما تبریک می‏گویم.

 بطور کلی سپاه پاسداران انقلاب از روزی که تأسیس شد تا امروز، همیشه مشکل گشای مسائل مهم انقلاب بود. وقتی که تأسیس شد برای مبارزه با گروهکها و جریانات الحادی و شرقی و غربی بهترین پایگاه بود که توانست مبارزه بسیار حساب شده و منظمی را علیه بدترین جریانات تروریستی در سراسر تاریخ انجام دهد و در این زمینه پیروز از آب در آید. امروز سپاه توانسته است سردمداران رژیم پهلوی را یا به دست عدالت سپرده و یا از مملکت فراری داده و یا در زیر زمین مشغول حفاظت خودشان هستند.

 به طور کلی جریان تروریسم را با همکاری خلق‏اللَّه، حزب‏اللَّه، سایر نهادها و مسؤولین کمیته‏ها مهار کردید. در جنگ و در بدترین شرایط جنگ، وقتی که سپاه پاسداران وارد ماجرا شد، بازوی قوی در جنگ شد. ارتش را نشاط داد و با همکاری ارتش انصافاً در تاریخ جنگهای دنیا، بزرگترین حماسه را در دفاع از کشور و فراری دادن دشمن و کشاندن جنگ از عمق مملکت خودمان به عمق خاک دشمن و حالت دفاعی دادن به دشمن بعد از اینکه تهاجمی داشت و مستأصل کردن نیروهای فراوان حامی دشمن از ارتجاع منطقه و شرق و غرب، نتیجه این حضور جدی سپاه بود. که مابحمدللَّه این را داریم.

 باز یکی از نمونه‏های کارگشایی سپاه، مبارزه با توطئه هواپیماربایی بود. خیلی جالب است که استکبار جهانی که بیش از همه خودش در فضا آسیب پذیر است و واقعاً در کاخ شیشه‏ای زندگی می‏کند، طراحی کردند که ما را از این ناحیه مستأصل کنند و دیدید که چگونه برنامه‏ریزی وسیع کردند و شرایط هم خیلی مساعد بود. همسایه‏های بدی داریم و اینها از طریق این نیروهای شکست خورده تروریسم منافق و عمال بیگانه که در مملکت وجود دارند؛ خیلی جاها اینها بصورت آتش زیر خاکستر، در گوشه و کنار ما حضور دارند. بنا نبود که تصفیه را آن چنان شدید کنیم که هر نیروی مشکوکی را بیرون بریزیم، این چنین برخورد نمی‏کردیم و سعی می‏کنیم افراد دو دل، بمانند و اصلاح شوند و به کار دل ببندند، لذا عناصر ناباب هنوز در خیلی از جاهای ارگانهای ما وجود دارند. ما خودمان هم می‏دانیم، ممکن است شخصاً آنها را نشناسیم، اما بطور کلی می‏دانیم عناصر ناباب زیادند.

 همسایه‏های جنوبی ما گاراژ و مهمانخانه سر راه هواپیماها شدند و هواپیماها به آنجا می‏رفتند و سوخت می‏گرفتند و سپس با هواپیمای ربوده شده یا می‏رفتند مصر و یا می‏رفتند عراق و یا می‏رفتند فرانسه و آنها هم به عنوان تظاهر به دمکراسی و ضد تروریستی از ایشان به عنوان قهرمان استقبال می‏کردند. این توطئه‏ای که درست کرده بودند، اگر شما پا به میدان نمی‏گذاشتید، ممکن بود، همه هواپیماهای ما را به این آسانی از این راه کوتاه بردارند و ببرند به کشورهای خلیج فارس و از آنجا هم به عراق. عراق هم که در حال جنگ با ما است و بنابراین آن را نگه می‏دارد. آنها بدترین دزدی هوایی را کردند و سرشان را پایین نیانداختند که خجالت بکشند. اینجا نیروی مجاهد و فداکار شما بود که سریعاً وارد میدان شد و این توطئه تاریخی را خنثی کرد. چند ضربه در آسمان و زمین به اینها وارد کرد و بدین ترتیب امروز امنترین خطوط هواپیمایی مال ایران است، این کار بسیار بزرگ را شما انجام داده‏اید.

امروز در حال جنگ هستیم، یکی از مراکز مهم پشت جبهه، همین خطوط پرواز هواپیمایی و اعتبار امنیتی ما بود که برای ملت ما جنگ اعصاب بود. برای نیروهای رزمنده ما جنگ اعصاب بود که هر روز بشنوند چهار تا بچه هواپیمایی را برداشتند و بردند و تحویل عراق دادند از نظر روانی تحملش برای ملت ما خیلی مشکل بود. به نظر قضیه کوچک می‏آید که یک گروه؛ مثلاً، صد، صد و پنجاه نفری این مسأله به این بزرگی را به این خوبی در داخل و خارج و خطوط داخلی و خارجی حل کرده باشند، این از ایمان شما مایه می‏گیرد، اما اینها اوایل هم نمی‏خواستند باور کنند که دو سه تا عمل قاطع که شما کردید و نشان دادید که مثل افراد دوره دیده طولانی و کماندوهای ورزیده برای این کار آماده شده‏اید که این کار از ایمان شما سرچشمه می‏گرفت.

 وظیفه همه است که با شما همکاری کنند. البته ما از همکاری که تا به حال خلبانان و مسؤولین دیگر کرده‏اند راضی هستیم ان‏شاءاللَّه بهتر از این هم خواهد شد. اگر کسانی باشند که یک وقت ته دلشان مسأله داشته باشند، وقتی که این فداکاری شما را می‏بینند، خود به خود خاضع خواهند شد و تا این ناامنی وجود دارد، افرادی مثل شما باید حضور داشته باشند و جلوی این ناامنی‏ها را بگیرند.

 خدمتی که شما همین مدت کوتاه کردید، برای هیچ آدم منطقی قابل انکار نیست و معلوم شد که سپاه این کارهای ضربتی را به خاطر نیروهای فراوانی که در درون خودش از سراسر کشور جذب کرده است، می‏تواند انجام بدهد. ان‏شاءاللَّه ما انتظار داریم که سایر مشکلات کشور را هم در مقاطعی که لازم است - این نیروهای حزب اللَّه وقتی که جنگ را پیروزمندانه تمام کردند - آمادگی داشته باشند که هر جا، در هر اداره‏ای، در هر مقطعی اگر یک چنین مشکلی بوجود می‏آید، گروه ضربت سپاه وارد شود و مسائل را همین طور که شما حل کردید، حل کند.

 مبادا شما یک وقت در فکرتان این باشد که برادرانمان در سنگرها می‏جنگند و ما در هواپیماها مسافرت می‏کنیم! خیال نکنید که جهادتان از جهاد آنها کمتر است، نه؛ اولاً، خطر شما کمتر از آنها نیست. شما هم واقعاً برای جنگ با دشمن آماده‏اید. دشمن مرموزی که در هواپیما چهره خودش را پوشیده و منافقانه به صورت مسافر در می‏آید، ولی مسلح است و پشت سرش هم تحقیقاً چند کشور هست. در هواپیماربایی باید چند کشور از آنها حمایت کند تا این کار را انجام دهند. بنابراین شما واقعاً در جبهه هستید؛ یعنی، همان موقعی که پرواز می‏کنید به یک کشور اروپایی و خارج از ایران می‏روید و حتی می‏توانید مدت اقامتتان را هم در آنجا به حساب حضورتان در سنگر بگذارید.

 می‏تواند حافظ شما هم باشد. به هر حال محیطی که در آن هستید، از لحاظ روحی مثل محیط جبهه نیست. با کسانی که تماس دارید مثل رزمنده‏ها نیستند اما آن روحیه‏ای که شما را به اینجا آورده و آن ارتباطی که با وظایف خود دارید و آن هدفی که دارید شما را با جبهه ارتباط داده است. از آن ارتباط نامرئی که با جبهه دارید، استفاده کنید و این را به عنوان حافظ سلامت خودتان داشته باشید. اگر گاهی شیطان وسوسه‏تان کند، فوری به خاطر آورید که ما امروز با همرزمانمان در جبهه در یک سنگر هستیم و با این کار وسوسه شیطان را کنار می‏گذارید و مردانه مقاومت می‏کنید و این را به حساب جهاد فی‏سبیل اللَّه هم بگذارید که هست؛ یعنی، واقعاً هم هست.

 جبهه جنگ، منحصر به جنوب و غرب و شمال نیست، این هواپیماها جبهه است. این سنگرهایی که برادرانتان در شهرها با منافقین و ضد انقلاب می‏جنگند، آنجا هم جبهه است. اما نزدیکترین راه شما برای رسیدن به جبهه همین است که مستقیماً با دشمن هواپیمارباها طرف هستید. ان‏شاءاللَّه از شما قدردانی خواهد شد. اگر کسی هم از شما قدردانی نکند، خداوند عمل شما را فراموش نخواهد کرد. دشمن ما خیلی هتاک و دروغ گو و ریاکار است و چهره‏های کریه‏اشان را با شعارها و نقابهای زیبا می‏پوشانند. شما حوادث همین دو، سه روز را ببینید تا متوجه شوید که اینها چه تیپ مردمی هستند.

 عراقیها وقتی که در مواجه با ما در زدن کشتیها در خلیج فارس عاجز شدند، پریروز رفتند در آبهای عربستان سعودی، کشتی یونانی را زدند که نفت عربستان را می‏برده است. عراق که از عربستان سعودی پول برای جنگ با ایران می‏گرفت - به خاطر اینکه دریا را ناامن کند - کشتی حامل نفت عربستان، کشتی حامل نفت آنها را زده است. اگر ما زده بودیم و یا اگر شبهه بود که ما زدیم، هیاهو راه می‏انداختند که ایران امنیت خلیج را به هم ریخته است؛ آنها این گونه مردمی هستند. در این حادثه‏ای که در جنوب جزیره مجنون پیش آمد، عجز دشمن چنان فاش شد که اینها هیاهو راه انداختند و دو روز است که رادیو و تلویزیون عراق پر از دروغ شده است. چند نفری نصف شب حرکت کردند به طرف یک سنگر ایرانی و به محض اینکه وارد سنگر شدند چند دقیقه بعد بلافاصله نیروهای ما اینها را عقب زده‏اند و سنگر را تصرف کرده‏اند. این جریان اینقدر بی اهمیت بوده که حتی به ما هم خبر ندادند، برای اینکه این جریان جزء حوادث عادی جبهه است که پیش می‏آید. اما عراقیها سر و صدا راه انداختند که فتح کردیم، چه کردیم و هنوز هم به صدام تبریک می‏گویند برای یک حرکت مذبوحانه شکست خورده‏ای این چنین دارند نیروهای خودشان را با سیلی صورت‏شان را سرخ نگه می‏دارند.

 این حاکی از استحکام خلل ناپذیر نیروهای حزب اللَّه در ایران است که با هر توطئه‏ای این گونه با قاطعیت برخورد می‏کند و شکست می‏دهد که نشان ضعف واقعی دشمن است.

 مصاحبه‏ای که دکتر مخصوص صدام کرده است، چیزهای جالبی از آن بیان کرده است. رهبری حزب بعث، بصورت یک انسان مزدوری است که توضیحاتش را در آن مصاحبه می‏شنوید. دشمن شما به این صورت به ذلت افتاده است و شما به لطف خداوند در موضع مستحکم و شرایط خوب و حمایت عمیق مردم و یکپارچگی ملت به عّزت رسیده‏اید. ان‏شاءاللَّه خداوند رحمت خودش را از ما سلب نکند و این راه خوبی که خداوند با رهبری صالح در اختیار این ملت گذاشت، بر روی ما نبندد و ما بتوانیم رهروان خوبی برای این راه باشیم تا در تاریخ بشریت این حماسه انقلاب اسلامی بتواند برای تشنگان عدالت و فضیلت، آرمان صحیحی را ارائه دهد که در آینده دین خداوند بر زمین حاکم باشد و شما هم سربازان پیشتاز و سابقونَ الَا وَلون این راه باشید.

 ما برای شما دعا می‏کنیم و شما هم دعا کنید که ما هم بتوانیم مسؤولیتهای خودمان را به خوبی انجام دهیم. شما را به خدا می‏سپاریم و سلام ما را به دوستان و همکارانتان برسانید.