سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع فرماندمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تجلیل از سرداران شهید اسلام

سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع فرماندمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تجلیل از سرداران شهید اسلام

  • یکشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۶۶

بسم‌اللّه‌الرحمن‌الرحیم
«اَلâحَمâدُالِلّûهِ ربِّ الâعûالَمین وَ اَلصَّلûوهُ وَالسَّلاûمِ عَلیû رَسولِ اللّûهِ و آلِهِ أَجâمَعیüنâ»
امروز به مناسبت گرامیداشت روز پاسدار در میدان صبحگاه ستاد مرکزی سپاه‌پاسداران انقلاب اسلامی حاضر شدم، ضمن ابراز قدردانی از خانواده معظم‌سرداران شهید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باید گفت: در تقسیم‌بندی‌جریان‌های مسئول داخل کشور به نظر می‌رسد که نیروهای مسلح در این مقطع‌مهمترین بخش را تشکیل می‌دهند.
نیروهای مسلح در هر اجتماعی همیشه از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند و درمقاطع خاصی، حساسیت بیشتری پیدا می‌کنند و ما اکنون در همان مقطع‌خاص هستیم. با پیروزی ابتدایی انقلاب و شروع امواج خروشان انقلاب‌اسلامی در سراسر جهان که تهدیدی برای منافع مستکبران و متجاوزان عالم‌است به طور طبیعی تهاجم علیه این انقلاب آغاز شد و هرچه که از عمر این‌انقلاب می‌گذرد، این تهاجم بیشتر می‌شود و آرام نمی‌گیرد، چرا که دنیا به عمق‌و عظمت  
این انقلاب بیشتر توجه می‌کند، چرا که ارتجاع صهیونیسم،ابرقدرت‌های متجاوز و استعمارگر منافع خود را در خمودی و بی حالی‌محرومان به خصوص ملل اسلامی می‌دانند و این منافع با حرکت شما درتضاد است و ما این حرکت را ادامه خواهیم داد و در این میان نقش نیروهای‌مسلح برای دفاع از این ملت، با حرکتی که آغاز کرده‌اند خیلی روشن است.
رهبر، امت انقلابی، مجلس، دولت و دیگر مسئولان کشور به‌نقش نیروهای‌مسلح کشور توجه خاصی دارند. دلیل اهتمام انقلاب به نیروهای مسلح کشوراین است که در سال گذشته یک سوم بودجه کشور به مصرف نیروهای مسلح‌رسید و در سال 66 علاوه بر بودجه جاری برای نیروهای مسلح اعم از ارتش وسپاه، هفتاد میلیارد تومان که تقریبآ یک چهارم از بودجه است برای جنگ‌اختصاص یافت و همچنین یک سوم از امکانات ارزی کشور را به جنگ‌اختصاص داده‌ایم و این نشان اهتمامی است که جامعه، مسئولان، مجلس ودولت برای نیروهای مسلح در این مقطع قائل است.
علاوه بر این قشر مستضعف و اکثریت قریب به‌اتفاق جامعه برای این دفاع‌مقدس امکانات خود را در طبق اخلاص گذاشته‌اند و انتظار ما از نیروهای‌مسلح این است که یک پارچه و متحد و مانند سالهای گذشته در آینده‌محکمتر و یکپارچه به‌مصاف دشمن بروند. سال گذشته در ارزیابی سالهای‌جنگ از سالهای بسیار موفقیت‌آمیز بود و ضربات سهمگینی به دشمن واردآمد و من در نمازجمعه تهران بخشی از دستاوردهای نظامی را گفتم. علاوه‌برآن، ما در سال گذشته موفق شدیم جنگ را به‌درون خاک عراق بکشیم وعملیات فتح یک و فتح چهار را داشتیم و در کنار آن، لشکر بدر که متشکل ازمجاهدان عراقی است، موفق شد در عملیات کربلای 2 و 5 ظفرمندانه نقش‌موثری داشته باشد.
انهدام چشمگیر بخش عمده‌ای از ماشین جنگی عراق در سال گذشته معلول‌یکپارچگی و همکاری نیروهای مسلح نظامی و انتظامی، اعم از: ارتش، سپاه،بسیج، کمیته، شهربانی و ژاندارمری است که علاوه برمقابله با شرارتها و مبارزه‌با قاچاق، با حضور گسترده خود در جبهه‌های جنگ حماسه آفریدند و انتظارما از نیروهای مسلح در سال آینده، این است که با توجه به توان و روحیه‌متزلزل دشمن و همچنین ضربه‌پذیری خطوط دفاعی دشمن، جنگ را در سال آینده به نقطه‌ای برسانند که پس از آن امکانات کشور صرف زیربنای اقتصاد،تجدید سازمان و تجهیز نیروهای مسلح برای آینده شود.