سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع خواهران رده مقاومت پایگاه مقداد

سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع خواهران رده مقاومت پایگاه مقداد

  • یکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۶۶

بسم‌اللّه‌الرحمن‌الرحیم
«اَلâحَمâدُالِلّûهِ ربِّ الâعûالَمین وَ اَلصَّلûوهُ وَالسَّلاûمِ عَلیû رَسولِ اللّûهِ و آلِهِ أَجâمَعیüنâ»
از زیارت خواهرانمان - که در این مقطع تاریخی یکی از مشکل‌ترین‌وظایف اجتماعی خود را انجام می‌دهند - خوشحال هستیم. حرکاتی که‌خانم‌های حزب اللهی از سال پنجاه و شش به این طرف به خصوص که در این انقلاب داشته‌اند مایه افتخار جامعه ما است و سند حقانیت اسلام است. ما هم در انقلاب، در آن روزی که با تظاهرات مردم را در میدان نگه داشته بودیم و رژیم را با تظاهرات و اعتصابات ساقط کردیم، دنیا نقش خانم‌ها را خیلی روشن دیده است. در مراسم عمومی که قدرت ملی‌مان را به رخ دشمنانمان می‌کشیم، همین دل دشمنان ما را می‌لرزاند.
حضور خانم‌ها انصافآ چشمگیر و نشاط آور است. نقشی که خانم‌ها در خانه دارند، خانم‌های مسلمان و متدین و حزب اللهی برای تشویق و نشاط دادن به شوهرانشان و پسرانشان و برادرانشان، برای این که اینها در میدان بمانند و در رزم باشند و مشکلات را تحمل کنند، مادران شهید، همسران شهید و خواهران شهید و جانباز و اسیر که این خانم‌ها مشقات جنگ را دارند تحمل می‌کنند، خیلی در موفقیت‌ها اهمیت دارند. کمک‌هایی که خانم‌ها در دادن زینت‌آلات و امکانات خودشان به جنگ و اداره کردن خانه در غیاب شوهران و پسران و مردان در پشت جبهه کرده‌اند و در کمک‌های امدادی که شما در بیمارستان‌ها به مجروحین می‌کنید و در بسته‌بندی  
امکانات و کمک‌های مردم و دولت به جبهه‌ها و بعضی کارها که خانم‌ها دارند انجام می‌دهند، ظریف اما مشکل، آدم تواضع می‌کند.
همین دیشب ما با گروهی از خانم‌ها برخورد کردیم که در اهواز کارشان این‌است که لباسهای رزمندگان را که در میدان جنگ خونین و کثیف و پاره‌می‌شوند می‌شویند، اتو می‌کنند و ترمیم می‌کنند و دوباره باز می‌گردانند. زنی‌که با آن همه نظافت و احساسات لطیفی که دارد این قدر روحیه قوی پیدا کرده‌که لباسهای خونین بچه‌های شهید یا مجروح را دوباره آماده استفاده در جبهه‌می‌کند، این طبعش خیلی بلند است و خیلی رشد کرده است و این افتخاری‌برای اسلام و انقلاب ما است. در دنیا وقتی که مطرح شد به جامعه و به میدان‌بیایند، برداشتی که الان دنیا از آن کرده این بود که خودشان را لخت کنند و برای‌ایجاد فساد در جامعه و برای فریفتن جوان‌ها بیایند و در خیابان‌ها و مراکزاجتماعی عشوه‌گری بکنند.
ولی در انقلاب وقتی که مطرح شد خانم‌ها به میدان بیایند، آن گروه‌خانمهای حزب اللهی تیپشان مثل شما است، من در یکی دو صحنه بسیج‌خواهران که شرکت کردم و آموزش و مانور آنها را دیدم، حماسه و شوری که دراین آموزش داشتند از جوانان و مردان آموزنده‌تر و مؤثرتر بود و تأیید وتصدیق کردند که خانم‌ها، برای حفاظت ملی پشتوانه بسیار بزرگی‌هستند. اگر خدای نکرده روزی کشور ما مورد تهاجم قرار بگیرد، زیرا هرکشوری ممکن است مورد تهاجم قرار بگیرد، و در این حد اگر تفنگی به دست‌صاحبخانه بیفتد چه مرد و چه زن از آن خانه دفاع می‌کنند. از هر پنجره خانه‌ای‌هر زنی می‌تواند سنگری برای دفاع از کشور بسازد و این وضع را خانمهای متدین و حزب اللهی ما دارند. چنین چیزی در اروپا، آمریکا، روسیه و آنجایی که می‌گویند خانم‌ها آزاد هستند، وجود ندارد. آنها این جوری آزادی نمی‌خواهند، آزادی را می‌خواهند برای بی‌بند و باری و این آزمایشی است که زنان در این انقلاب ما دادند و تا امروز صلاحیت و صلابت و عظمت زن مسلمان را به نمایش گذاشته‌اند. حالا دشمنان ما با خشم و کینه‌ای که نسبت به اسلام دارند، این زیبایی‌ها را نمی‌توانند بفهمند و نمی‌توانند ابراز بکنند و خواهران شما که در میدان تحصیل، به حمداللّه بعد از انقلاب در کنکورها و آزمایش و دانشگاه و همه جا درخشیده‌اند و عده زیادی وارد میدان تحصیل شده‌اند، تخصصی را دارند یاد می‌گیرند و به سرعت در همه ابعاد حضور دارند. ما در مجلس چهار تا خانم داریم، جزو نمایندگان خوب و فعال هستند که اگر کارشان از بقیه آقایان نمایندگان مجلس اگر بهتر نباشد بدتر نیست و مورد رضایت کامل هستند.
مجموعآ ما از این که انقلابمان و اسلاممان باعث شد که زن‌های مسلمان درمیادین اجتماعی  
وارد بشوند، آن هم به این صورتی که نمونه‌اش شما هستید،کارهای شاق و پشت جبهه، حمایت از جنگ و حمایت از رزمنده‌ها وروحیه‌دادن به جوان‌ها و رزمنده‌ها خیلی خوشحال هستیم و امیدواریم روزی‌برسد که زن رشید و مؤثر در جامعه را ما بتوانیم از وجود شما به دنیا عرضه‌بکنیم.
سلام بنده را خدمت همه همکارانتان برسانید و ان‌شاءاللّه به این مشکلاتی‌که ایشان اشاره کردند به طور کتبی به دست ما برسد که ما دنبال کنیم ومشکلات را حل کنیم، بر فرض هم اگر قسمتی از آن حل نشد، همان طور که‌شما در راه خدا زحمت می‌کشیدید، بکشید.
    و السلام علیکم و رحمه اللّه و برکاته