سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع خانواده‌های شهدای استان خوزستان

سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع خانواده‌های شهدای استان خوزستان

  • پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۶۶

بسم‌اللّه‌الرحمن‌الرحیم
«اَلâحَمâدُالِلّûهِ ربِّ الâعûالَمین وَ اَلصَّلûوهُ وَالسَّلاûمِ عَلیû رَسولِ اللّûهِ و آلِهِ أَجâمَعیüنâ»
علت حوادث خلیج‌فارس و اینکه آمریکا به‌این افتضاح و رسوایی کشیده شده است، معلول حمایت آن کشور از رژیم کویت و عراق و هدف این تشنج‌آفرینی‌ها دست‌یابی به منابع نفت ایران است.
میهمانان امروز ما از چند جهت برای ما گرامی هستند. اولا به‌خاطر اینکه بازماندگان بهترین انسان‌ها و ذخیره‌های تاریخ این انقلاب هستند و ثانیآ از استانی آمده‌اند که در طول جنگ تحمیلی، مشکلات زیادی تحمل کرده است. استان خوزستان حق بزرگی به‌انقلاب و اسلام دارد و مسئولان کشور باید همیشه این حق را بشناسند.
در دوران انقلاب و پیش از پیروزی نیز نقش خوزستان و شما پرسنل شرکت نفت خیلی بزرگ بود. اعتصاب صنعت نفت بود که کمر رژیم گذشته را شکست و عمدتآ پایه کار بر دوش همین کارگران متعهد و مسلمان بود.
در جنگ عراقی‌ها بیشتر روی خوزستان سرمایه‌گذاری کرده‌اند و دلیل عمده آن وجود منابع نفت خوزستان بوده است. همچنین اگر از طرف استکبار جهانی نیز مورد حمایت بوده است، به خاطر آن است که این منطقه زرخیز و شریان اصلی تزریق خون به‌کشور را از جمهوری اسلامی جدا کنند و انقلاب را از منبع تغذیه خود محروم سازند. بنابراین اهمیت نفت برای ما و شما روشن است.
در سال‌های اخیر، عمده تلاش عراق و نوکران و حامیانش این بوده است که صادرات نفت ما را  
مختل سازند و اگر موفق می‌شدند صدمه جدی به‌ما زده بودند. ایثارگری‌های نیروهایی که در جهت حفظ و بازسازی مناطق نفتی فعالیت می‌کنند، پدافندی که مسئولان و نیروها آنجا احداث کرده‌اند خیلی مهم بوده است و شما در شکست بزرگترین قدرت دنیا، شرکت مستقیم داشته‌اید.
شما نباید به‌خاطر عزیزان خود که در راه اسلام و انقلاب از دست داده‌اید، احساس تلخی داشته باشید. خون اینها با ارزش است و اثر مثبت دارد، زیرا هروقت یادتان بیاید که در سایه تلاشها و فداکاریهای شما شریان اصلی پیکر اقتصاد اسلامی به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم حفاظت شده است، راضی خواهید بود. کار آن قدر بزرگ است که ارزش دارد افرادی در این راه فدا شوند، به‌خاطر اینکه این همه دستاورد برای انقلاب و اسلام و تاریخ آینده اسلام دارد و شما بدانید که آنها هیچ‌چیز از دست نداده‌اند و همه چیز بدست آورده‌اند. شما نیز در سایه آنها و صبری که به‌خاطر آرمان آنها دارید و نیز تحمل مشکلاتی که در فقدانشان می‌کنید در ثواب و تحکیم اسلام شریک هستید.
قطره‌قطره خونی که در راه اسلام و انقلاب در این چند سال ریخته شده است، مانند قطرات آب حیات است که به‌تاریخ اسلام تزریق می‌شود، همان‌طور که ما امروز اگر دین داریم و راه را می‌بینیم در سایه خون شهدایی مثل شهدای «کربلا» «احد» و «بدر» و سایر شهدای تاریخ است. اینها تاریخ را زنده نگه داشتند و در کل تاریخ نیز حضور دارند و ثواب نسلهای آینده هم به آنها می‌رسد و بچه‌های شما هم چنین وضعی را دارند.
]در این دیدار پدر یکی از خانواده‌های شهدا ضمن اعلام آمادگی برای حضور در جبهه‌ها گفت: سلام مرا به‌امام برسانید. من یک شهید داده‌ام و 5 فرزند دیگر دارم که آنها را نیز به جبهه خواهم فرستاد. به آمریکا بگویید، هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و اگر لازم باشد، به درون کشتی‌های آمریکا خواهیم رفت و آنها را از کار خواهیم انداخت.[
    والسلام علیکم و رحمه اللّه وبرکاته