سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع بسیجیان آذربایجان

سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع بسیجیان آذربایجان

  • پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۶۵

بسم‌اللّه‌الرحمن‌الرحیم
برای مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مجلس و مخصوصآ نمایندگان آذربایجان، مایه افتخار و نشاط و امید است که امروز این منظره باشکوه را در مقابل مجلس شورای اسلامی می‌بینند.
این هیجان و عظمت را ما از غیور مردان آذربایجان می‌بینیم که در طول قرن گذشته، همیشه بزرگ مردان طلایه‌دار و پیشتاز حرکتهای انقلابی و اسلامی بودند. ما فراموش نمی‌کنیم نقشی را که آذربایجان در حرکت عظیم در دوران بعد از مشروطه تا امروز در تداوم حرکت اسلامی داشتند و یادمان نمی‌رود نقشی که شما مردم در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کردید و همچنین از هوشیاریهایی که در فتنه‌ها و حوادث بعد از انقلاب در شما مردم بزرگ و مسلمان و فداکار در خطه آذربایجان دیدیم و همچنین از نقشهایی که در عملیاتهای متعدد، رزمندگان شما در جبهه‌ها داشته‌اند و امروز هم ما اعزام یکصد هزار نفری طلایه‌داران این حرکت را به‌صورت امواج خروشان و روح‌بخش و نشاط‌آفرین می‌بینیم که تحقیقآ نقش این منظره گویا از سیمای جمهوری اسلامی، آثار گرانبهایی در سراسر کشور و منطقه و در دنیا به نفع انقلاب و به نفع جنگ و در جهت شکستن بیشتر روحیه دشمنان ما و مخصوصآ صدامیان خواهد گذاشت. ما تشکر می‌کنیم از شما رزمندگان عزیز و خانواده‌های محترمتان، که شما را بدرقه کردند و تشکر می‌کنیم از مردم عزیز آذربایجان و روحانیت محترمشان، که چنین صحنه‌هایی را برای جنگ و جهاد و اسلام و انقلاب ایجاد کردند.
در کنار شما برادرانی هستند از روابط جنگ شوراهای اسلامی استان عزیز و مظلوم و مقاوم ایلام که آنها هم در این مقطع اخیر، شاهد قهرمانیهایشان و مقاومتهایشان و استواری و ثابت قدمی آنها هستیم که الحمدالله این جمع شما را با حضور خودشان مزین کردند. در زمان بسیار مناسبی اعزام گسترده نیروها در مخیله برادران ما، مسئولان بسیج و سپاه بروز کرد. خداوند الهام را به قلبهای مقدس دوستانمان انداخت که در بهترین شرایط، این موج را در جامعه ما به‌وجود آورده‌اند. و کسانی که چه برادران سپاهی و چه برادران بسیجی، در نواحی پایگاهها زحمت کشیده و تدارک کردند این موج عظیم را، بدانند که خدمت شایسته‌ای به جنگ کرده‌اند. شرایط بسیار مناسب است و این حرکت ما با نظر خداوند، دشمن ما را همان طور که در سایر مقاطع به خاطر خیانتهایی که کرده‌اند و به‌خاطر حرکتهای زشتی که کردند و به خاطر پایه‌های پلیدی که در زندگیشان هست، همیشه دچار اشتباه کرده و این بار هم اشتباه بزرگی مرتکب شدند.
در آستانه این حرکت جدید و در شرایطی که نیروهای ما در جبهه‌ها از همیشه آماده‌تر هستند، اینها اشتباه بزرگی مرتکب شدند و شرارتهای گذشته‌شان را که جنگ شهرها بود، دوباره شروع کردند. با به خاک و خون کشیدن چند شهر ما، با جنایاتی که در باختران و اسلام آباد و گیلانغرب کردند و با جنایاتی که در اندیمشک و دزفول و اهواز کردند و با جنایاتی که در سنقر و سنندج کردند، ماهیت خودشان را برای چندمین بار نشان دادند و قلب مقدس رزمندگان ما را باز متوجه کردند که با چه دشمن حیوان صفت و درنده خویی مواجه هستند که نمی‌تواند از شرارت دست بردارد. یک بار دیگر آن بنیه حیوانی دشمن ما مجسم شد و خشم مقدسی که دلهای رزمندگان ما را گرفته بود، افروخته تر کرد و زمینه را برای یک حرکت نظامی که این چنین دشمن و حیوان درنده خویی را می‌خواهد از میدان بدر کند، تحریک کرد و این از اشتباهات دشمنان ما و از الطاف الهی بود که در این مقطع، چنین مناظری به وجود آمد. برادران شما در جبهه‌ها منتظر شما هستند و عزیزان شما در پشت جبهه‌ها، چشم به راه حرکت شما هستند. خبر اعزام سپاه بزرگ و اعزام یکصد هزار نفری به‌طور بی سابقه‌ای در دنیا لرزه انداخته که شما احساس می‌کنید. از آثارش، دستپاچگی دشمنان خود و به هم ریختگی بساط سیاسی کانون فساد در دنیا است که امروز ما رسوایی آمریکا و همپالکی‌هایش و ضعف و فتور در جبهه دشمنان خودمان به طور محسوس برایمان روشن است و ما امیدواریم که شما عزیزان که طلایه‌داران این حرکت هستید و برادران دیگری که این روزها به صورت امواج توفنده به‌دنبال شما به میدانهای رزم خواهند آمد، آن امیدی که ملت اسلام و سراسر دنیای محرومان به این نیروهای حاضر در جبهه و انقلاب اسلامی بسته، ما بتوانیم از عهده این امید برآییم و آن چنان ضربه کاری در این مقطع، شما به دشمنانتان وارد کنید که ان‌شاءاللّه صدام را وادار به هزیمت کنید و حقوق ملت عراق را ما بتوانیم احیاء کنیم.
از زبان نمایندگان مجلس و از زبان ملت عزیزمان و از زبان شما رزمندگان به خانواده‌های شهدا، مخصوصآ به خانواده‌های شهدای جنایات اخیر صدامیان در حمله به شهرها و مناطق مسکونی و کارگری عرض می‌کنم که این نیروهای جان برکف انتقام شما را از دشمنانتان خواهد گرفت. شما را به خدا می‌سپاریم. سلام ما را به همه رزمندگان برسانید و دعای خیر امام امت و نمایندگان ملت و امت فداکار بدرقه راه شما عزیزانمان باشد.
    والسلام علیکم و رحمه‌اللّه و برکاته