سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت ا... هاشمی رفسنجانی در جمع بسیجیان و فرماندهان لشکر 10 سید الشهداء سپاه

سخنرانی آیت ا... هاشمی رفسنجانی در جمع بسیجیان و فرماندهان لشکر 10 سید الشهداء سپاه

  • پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۳۶۷

 

«اَلْحَمْدُالِلّهِ ربِّ الْعالَمین وَ اَلصَّلوةُ وَالسَّلامِ عَلی رَسولِ اللّهِ آلِهِ أَجْمَعیüنْ»

صحبت بادر هفته بسیج حضور شما برادران رزمندهمان در مقابل مجلس شورای رزمندههااسلامی و نمایش نظام جمعی که امید است در آینده ما شاهده رشد و تکامل آن در نیروهای سپاه و بسیج باشیم از این فرصت استفاده میکنیم و دو سه جملهای که فکر میشود به حال نیروهای رزمنده مردمی مفید میتواند باشد اینجا با شما در میان میگذاریم تا از طریق رسانه‌ها با سایر رزمندهها کمی صحبت شده باشد.

فرصتی برای تعمیقجای شهدای گرانقدرمان خالی است در این شرایطی که فرصتی پیدا شده آموزشهای نظامیبرای تجدید آموزشها و خودسازیها، ما باید از ارواح پاک آنها و از الهاماتی که از فداکاری آنها میگیریم استفاده بکنیم. این روزها ما برای اولین بار از زمان شروع انقلاب و جنگ فرصتی را احساس میکنیم که رزمندگانمان و نیروی مسلحمان پیدا کردند برای خودسازی و تعمیق آموزشها، شما از این فرصت باید حداکثر استفاده را بکنید. مشخصاً سپاه یک نهاد نظامی است و باید با استانداردها و معیارهای نظامی سازمانش را منطبق بکند، برای یک نیروی نظامی که در معرض آزمایش و برای دفاع از انقلاب همیشه باید آماده باشد، ضایع کردن فرصت و کوتاهی کردن از دادن آموزشها مناسب نیست، شما انتقال تجربههایرزمندگان بزرگوار ما در میدانهای جنگ و تجربههای عملیاتی دارای ذخائر جنگ ارزندهای در سینههای خودتان هستید که این تجربهها را مؤظفید به دیگران منتقل کنید. امروز جمع کثیری از جوانهای کشور ما به صورت مشمول وظیفه یا داوطلبان بسیجی در اختیار نیروهایی است که هشت سال تجربه را در سینههای خودشان اندوختهاند. آنها باید به سرعت به دیگران منتقل بشود وقت ضایع کردن، کهنه شدن تجربیات و از دست دادن فرصتها را در پی دارد. هرجایی که هستید من خودم مطلع هستم و میدانم سپاه هنوز دارای پادگانهای مناسب با استانداردهای نظامی نیست حتی اردوگاههای شما هنوز مجهز به امکانات لازم نیست، ولی تا ما برسیم به آنجایی که برای همه یگانهایمان پایگاه و پادگان مناسب داشته باشیم فاصله داریم، کار را شروع میکنیم اما این طول خواهد کشید شما از هر مکانی که در اختیار دارید و هر جا هستید با همان شیوههای بسیجی و ایثارگرانهای که در طول جنگ بروز دادید دوران آموزش را شروع کنید، تجربهها را منتقل کنید.

انضباط درانضباط نظامی یکی از ضرورتهای زندگی نظامی است، نظامیهایی که نیروهای نظامیانضباط نداشته باشند در میدانهای نبرد کیفیت کارشان پایین میآید و نیروهای نظامی باید معلمان انضباط برای کل جامعه باشند؛ جوانها وقتی که شما را میبینند از معاشرت شما از حرکت شما از نظام جمع شما از برخوردهای شما و از اظهارات شما باید نظم و انضباط را بفهمند و شما میتوانید معلمان انضباط برای جامعه باشید، ممکن است بعضی از حرکات برای یک جوان ایثارگری که خودش را در طبق اخلاص گذشته خیلی معنا نداشته باشد، ولی در مجموع حرکات نظامی و کار ]دسته [جمعی در میدان نبرد که همه چیز باید به صورت یک ماشین منظم عمل بکند اینها باید در پادگان‌ها و در مراکز آموزش تمرین بشود و تجربه بشود.

ان‌شاءالله فرماندهان معظم شما، آنهایی که معنای جنگ را به‌خوبی درک کرده‌اند، آنهایی که معنای حضور در میدان‌های نبرد را، ضرورت انضباط و حرکت یکپارچه و انضباط فولادین را حس کرده‌اند این مسائل را به شما منتقل خواهند کرد و ما امیدواریم که هر چه پیش می‌رود در سپاه و در بسیج و کل نیروهای مسلح انضباط را و آموزش را در ابعادش ببینیم.

استفاده صحیح ازاستفاده صحیح از ابزاری که در اختیار دارید، نگهداری امکاناتی که در بیت‌المالاختیارتان است با وضعی که کشور دارد، می‌دانید هر چیز که از بیت‌المال در دست شما است اینها متعلق به خود شما و ملت محروم و مظلوم شماست که باید به‌خوبی حفظ بشود و نگهداری بشود و خیلی بهتر از مال شخصی باید به آن توجه بشود.

آمادگی نیروهایامیدواریم که دیگر کسی جرأت نکند که جنگ با جمهوری اسلامی را شروع مسلح دربکند، ولی اگر حادثه جنگ یک بار دیگر تکرار شد آمادگی شما باید به‌گونه‌ای زمان صلحباشد که در همان روزهای اول چنان تودهنی به دشمن بزنید که برای تاریخ همیشه ثبت شود.

من از حضور شما در اینجا تشکر می‌کنم و سلام من و دعای حضرت امام امت رهبر عظیم‌الشأن، فرمانده کل قوا را به همه همرزمان و دوستانتان ابلاغ بفرمایید.

            والسلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته