سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع اعضای تیپ مستقل بیت‌المقدس

سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع اعضای تیپ مستقل بیت‌المقدس

  • سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۶۵

بسم‌اللّه‌الرحمن‌الرحیم
خیلی خوش آمدید در برنامه ما نبود که شما را ببینیم، گفتند که مجلس تشریف آوردید، شائق شدیم که از شما حالی بپرسیم و سلامی بکنیم. سلام مرا به همه برادرانی که در جبهه و در مراکز پشت جبهه هستند، برسانید.
جهادهایی که امروز در کل کشور ما جریان دارد، یک قلعه برجسته‌ای در تاریخ است. برای ملت ما روز عجیبی است که در همه ابعاد، این نیروهای اسلامی و مذهبی با همه وجودشان به صحنه رفتند و مخصوصاً برادران سپاهی و برادران بسیجی و همه نیروهای داوطلب، ایثارگرانه به استقبال خطر می‌روند، اینها در تاریخ چیزهای ماندنی است، هیچ وقت تاریخ اینها را فراموش نمی‌کند و روزی که با انصاف به این قطعه تاریخ ما برخورد کنند، اینها را بزرگ می‌بینند و هر آدم با انصاف به این قطعه تاریخ برخورد کند، این تاریخ را برجسته می‌بیند، هم جنگها و هم انقلاب و هم تلاشها و هم ایثارهای مردم را.
تیپ شما بارها درخشیده و ما از روحیات مخلصانه‌ای که بچه‌ها در این تیپ، در برخورد با دشمن تا به حال ارائه داده‌اند، چیزهای زیادی شنیده‌ایم که آخر آنها چیزی است که در شمال غرب اتفاق افتاد. مجموعه بسیار خوبی است  
و ما دعا می‌کنیم که خداوند به ملت و به ما توفیق بدهد که قدر این زحمات و کارهای شما را بدانیم.
البته خداوند این طور تلاشها را بی‌نتیجه نمی‌گذارد، خداوند با قاطعیت در قرآن فرموده است که؛ فَمَنâ یَعâمَلâ مثَّقûالَ ذَرَّهâ خَیâراً یَرَهُ، یعنی کارهایی که حتی به اندازه یک ذره باشد، این ذره یک چیز معینی در قرآن نیست، یعنی آن قدر کوچک باشد که قابل اندازه‌گیری نباشد، هر قدر هم کار کوچک باشد، خداوند آنها را فراموش نمی‌کند و صاحب کار را می‌بیند. بنابراین شما این تلاشهایی که می‌کنید، این شهامتهایی که نشان می‌دهید و این طور به استقبال خطرها که می‌روید و این دل گندگیهایی که از زندگی و خانواده و کار و شغل و تحصیل نشان می‌دهید و در راه خداوند وارد می‌شوید، اینها یک چیزهایی است که جزء افتخارات بزرگان تاریخ بوده و در تاریخ انبیاء و در تاریخ اولیاء نمونه این واقعه و اصحاب خاص آنها را می شود پیدا کرد. مثلاً فلانی‌ها این طوری آمدند کربلا و تا آن آخر ماندند و یا در جنگ بدر این‌طوری کردند یا در جنگ احد این‌طوری کردند. شما سابق در صحبتها و در کتابها دیده‌اید، اینها نمونه‌های انسانهای شریف تاریخ بوده‌اند که در تاریخ کم بوده‌اند. حالا اگر ما می‌بینیم که جوانهای ما در این مدرسه‌ها و در این کارگاهها و مزرعه‌ها برای این بچه‌ها، چیز معمولی شده آن کاری که ما در گذشته از بلال حبشی و مثلاً حضرت ابوالفضل و از حضرت حمزه و از علی اکبر و اینها می‌دیدیم و اینها پیشتاز تاریخ ما بودند، ما با این حماسه‌های آنها راه می‌افتادیم و الگو می‌گرفتیم، الان می‌بینیم در بخش وسیعی از جوانهای ما و مردم ما این چیزها دیده می‌شود، این کارها برای شما می ماند و برای جامعه می‌ماند و برای انقلاب می‌ماند، خداوند نه تنها این ایثارها را فراموش نمی‌کند، بلکه وعده‌هایش این است که چند برابر می‌کند. در این میدانها اگر انسان یک قدم بگذارد، خداوند چند قدم به طرف ما می‌آید، این وعده خدا است و این تعهدهای الهی است برای بشریت و ما آثارش را هم می‌بینیم.
بحمدالله در کل جامعه شما می‌بینید که مسلمان‌ها با امکانات محدودی که دارند در این جنگ موفق شدند که همه امکاناتی که کفر جهانی در اختیار دشمنان می‌گذارد، آنها را خنثی کنند، این همین وعده الهی است که عمل شده  
و چیزی بهتر از این نمی‌شود. روسها نخواهند ما پیروز شویم، آمریکاییها نخواهند ما پیروز شویم و اروپاییها نخواهند ما پیروز شویم و عربها نخواهند ما پیروز شویم و همسایه‌های ما نخواهند ما پیروز شویم، امکاناتشان را هم به اینها بدهند، بعد هم خداوند این جمعیت محدود را در مقابل این همه شیطان و این همه شرورهای دنیا این طور سرفراز نگه دارد، این خیلی چیز بالایی است. یعنی وعده نصر واقعاً محقق شده و لطیف‌تر از این، خود این آدمها هستند، ما توفیق پیدا کردیم که علی‌رغم همه این تهدیدها و اذیتها و شرارتها پایدار بمانیم.
شما جوانها شش الی هفت سال است که این طور دارید می‌جنگید، رفیقتان جلوی چشمتان در سنگر با گلوله، قطعه قطعه می‌شود و شما مردانه تفنگش را برمی‌دارید و راه او را ادامه می‌دهید، این خودش پیروزی است. یعنی همین که یک آدم این قدر در راهش و در انجام تکالیفش پایمردی بکند و شکست ناپذیر باشد، این نفس پیروزی است، ]حتی[ اگر ما این پیروزیهای دیگر را هم نداشتیم که بحمدالله تا الان داریم و دارید می‌بینید. شرایط بسیار خوب است و مسائل مادی و مشکلات اقتصادی و اینهایی که برای ما درست کرده‌اند، اینها لازمه حرکت این طوری است و این را هم ملّت با شعور ما می‌فهمند و می دانند که اگر این مضیقه‌ها نبود، جهاد هم تحقق پیدا نمی‌کرد، برای شما یک نوع جهادی است و برای مردم پشت جبهه، یک نوع جهاد دیگری است که باید مشکلات را تحمل کنند و خداوند آن نصرت وعده داده شده را به اینها عنایت کند. ان‌شاءاللّه ما این آزمایش را به خوبی به پایان برسانیم و منتظر بمانیم که خداوند از طریق شما بندگان خوبش، دینش را در دنیا مکرم گرداند، سلام من و همه نماینده‌های مجلس را به تمام آنهایی که دیدید برسانید.
    والسلام علیکم و رحمه‌اللّه و برکاته