مقالات
  • صفحه اصلی
  • مقالات
  • سخنان آیت الله هاشمی و رییس جمهوری درمورد پرونده مک فارلین

سخنان آیت الله هاشمی و رییس جمهوری درمورد پرونده مک فارلین

  • چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳
تهران-ایرنا- مجموعه مستند «نیمه خاموش» در شبکه افق سیما به نظرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، حجت‌الاسلام ‌و المسلمین حسن روحانی، محسن رضایی، محسن رفیقدوست، جواد لاریجانی و سردار اسدی می پردازد.

به گزارش روز یک شنبه گروه فرهنگی ایرنا، این قسمت از مجموعه نیمه خاموش به مباحثی درمورد ادامه جنگ تحمیلی و ورود ایران به خاک عراق با هدف تنبیه متجاوز می‌پردازد.

براساس گزارش روابط عمومی این شبکه، پشتیبانی جنگ، مجمع عقلا، پرونده مک فارلین، حمایت‌های غرب و شرق از عراق و پذیرش قطعنامه 598 از جمله موضوعاتی هستد که در مجموعه «نیمه خاموش» بررسی می‌شوند.

این مجموعه گفت‌ و گو محور، درباره مسائل مربوط به پایان جنگ و پذیرش قطعنامه، به بیان مستنداتی آن هم از زبان کسانی که درگیر ماجرا بودند و از نزدیک در دل حوادث قرار گرفته بودند می پردازد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن روحانی، محسن رضایی، محسن رفیقدوست، جواد لاریجانی و سردار اسدی از جمله افرادی هستند که در این مستند با آن‌ها گفت‌ و گو می شود.

در قسمت دوم مجموعه «نیمه خاموش» مسائلی همچون چالش های مربوط به ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر و ورود ایران به خاک عراق با هدف تنبیه متجاوز بررسی خواهد شد.

سلیم غفوری این مجموعه را که مصطفی حریری کارگردانی آن را بر عهده دارد برای شبکه افق سیما تهیه می کند.