دیدارها
  • صفحه اصلی
  • دیدارها
  • دیدار آیت الله هاشمی رفسنجانی با چند تن از شخصیت‌های فرهنگی

دیدار آیت الله هاشمی رفسنجانی با چند تن از شخصیت‌های فرهنگی

  • تهران - مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • سه شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۰
فرهنگ اهل بیت، نقطه ثقل دین اسلام/ ماهیت فرهنگی انقلاب اسلامی/ اهمیت توجه به مساجد/ برنامه دشمنان اسلام برای دین‌گریزی جوانان مسلمان

چند تن از شخصیت‌های فرهنگی در ساختمان قدس با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیدار و گفتگو کردند.

در آغاز این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شمسایی، امام جماعت مسجد چهارده معصوم (ع) ضمن تشکر از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای اختصاص این وقت، گزارشی از اوضاع فرهنگی و وضعیت مساجد و برگزاری نمازهای جماعات ارائه کرد.

در ادامه دیدار رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، فرهنگ اهل بیت را نقطه ثقل دین اسلام در میان مکاتب الهی برشمردند و گفتند: وظیفه کسانی که مسئولیت فرهنگی را در جامعه اسلامی و شیعی می‌پذیرند، بسیار سنگین است.

 

ایشان ماهیت انقلاب اسلامی را فرهنگی خواندند و گفتند: یکی از اهداف مبارزین، مبارزه با برنامه‌های ضدفرهنگی رژیم پهلوی مخصوصاً در مسئله حجاب و دیگر مسائل اسلامی بود که کاملاً مشخص بود رژیم می‌خواهد ریشه‌های دینی و فرهنگی مردم ایران را بخشکاند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اهیمت رسیدگی به مساجد، گفتند: باید کاری کنید که همه سلیقه‌ها مسجد را پناهگاه خود بدانند تا با حضور در مساجد بر وجوهات مشترک تأکید شود. در غیر این صورت دشمنان اسلام و انقلاب با بسته‌های رنگارنگ فرهنگی به شکار قلوب پاک جوانان می‌پردازند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کردند: دشمنان اسلام در حال اجرای نقشه شومی هستند که جوانان مسلمان اول به مرحله دین‌گریزی و سپس به دین‌ستیزی برسند.