خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی / سال ۱۳۷۵/ کتاب سردار سازندگی

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی / سال ۱۳۷۵/ کتاب سردار سازندگی

زحمت زیادی به مردم استان فارس دادیم.

  • تهران
  • دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۷۵
خسته بودم. ساعت نُه و نیم صبح به دفترم رفتم.

 دوشنبه 17 اردیبهشت 1375 | 17 ذیحجه 1416 6 می 1996

 

خسته بودم. ساعت نُه و نیم صبح به دفترم رفتم. تا ساعت یازده، بخشی از کارهای مانده را انجام دادم. ستاد تنظیم بازار جلسه داشت. چند کالا را از لیست اول تعزیرات، به لیست دوم منتقل نمودیم و عمومیت تعزیرات را تصویب کردیم. عصر با صداوسیما برای سفر به فارس مصاحبه نمودم.[1] مصاحبه‌کننده از شیراز آمده بود.

فاطی از بیمارستان تلفن کرد و گفت، دیشب به خاطر دل‌درد به بیمارستان رفته است. شورای اقتصاد با چند مصوبه جلسه داشت. شب تا ساعت نُه کار کردم و به خانه آمدم. آقای خوانساری و اخوی محمود آمدند. عازم لبنان هستند. برای کمک به بازسازی، کسب نظر کردند.

 

[1] - آقای هاشمی در این مصاحبه، در تشریح دستاوردهای سفر گفت: «زحمت زیادی به مردم استان فارس دادیم. از نظر من تقریباً به تمام اهداف سفرمان رسیدیم. بخشی از آن هدف‌های مردمی بود. در این سفر طولانی توفیق پیدا کردیم به همه شهرستان‌هایی که قبلاً نرفته بودیم، برویم. از این جهت بسیار خوب بود و مردم را بسیار مهربان، باانگیزه، انقلابی، علاقه‌مند به انقلاب‌شان و اسلام‌شان و به‌کشورشان یافتیم. هر چه توصیف کنم، نمی‌توانم اندازه آن صحنه‌هایی که خود دیدید و منتشر هم شد، بیشتر توصیف‌کنم. همین جا باید از مردم صمیمانه تشکرکنم. مهم‌ترین کار رضایت مردم است. این صحنه‌ها برای من نشانه رضایت مردم از وضع انقلاب‌شان است؛ گرچه هیچ رضایتی مطلق نیست و آدم چیزهایی را ممکن است، قبول نداشته باشد یا انتقاد داشته باشد، اما مجموعاً نتیجه می‌گیرم که مردم واقعاً راضی هستند.» رجوع کنید هاشمی رفسنجانی، مصاحبه‌های 1375، دفتر نشر معارف انقلاب، 1397