خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی / سال ۱۳۷۵/ کتاب سردار سازندگی

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی / سال ۱۳۷۵/ کتاب سردار سازندگی

دکتر روحانی انتقاد زیادی از دخالت سپاه در انتخابات دارد.

  • تهران
  • سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۷۵

 

سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1375 4 ذی‌حجه 1416 23 آوریل 1996

 عقد ازدواج فرزند شهیدی را بستم. دکتر [حسن] روحانی، [نایب رئیس مجلس و دبیر شورای عالی امنیت ملی] آمد. راجع به مدیریت مجلس آینده صحبت کردیم. قرار شد با رهبری هم در این مورد مذاکره کنند. انتقاد زیادی از دخالت سپاه در انتخابات دارد. آقای دکتر [حسن] حبیبی، [معاون اول رئیس‌جمهور و عضو شورای نگهبان] آمد. راجع به انتخابات و دخالت‌های بی‌خود نیروهای مسلح و قوه قضاییه و شورای نگهبان صحبت کردیم و بر سرعت بررسی پرونده‌های مرحله دوم تأکید شد. آقای [احمد] جنتی، [دبیر شورای نگهبان]، از مکه پیغام داده که تعدادی از پرونده‌ها، بعد از مراجعت او بررسی شود. قبول کردم که برای کلنگ‌زنی [ساختمان] فرهنگستان‌ها بروم. اخوی محمد، [معاون اجرایی رئیس‌جمهور] آمد. راجع به مسائل تنظیم بازار و انتخابات و مجلس صحبت شد. آقای [جلیل] بشارتی، [رئیس دفتر رسیدگی به امر مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری]، برای کارهای دفتر مناطق محروم آمد.

عصر آقای [محمود] واعظی، [معاون وزیر امور خارجه] آمد. گزارش سفر به آلمان، به‌عنوان نماینده ویژه من، برای مذاکره با نماینده ویژه آقای [هلموت] کهل، [صدراعظم آلمان] را داد. دربارة دادگاه برلین و حضور ضدانقلاب ایران در آلمان و فعالیت‌های مُضر آن‌ها و مفقودان ایرانی در لبنان و نیز مسئله رون آراد، [خلبان اسراییلی] و تروریسم، شروع به مذاکره کرده‌اند. به آقای حبیبی گفتم، تلفنی با آقای [رفیق] حریری، نخست‌وزیر لبنان مذاکره کند، ولی وزارت امور خارجه، به خاطر اظهارات منفی اخیر او موافق نیست. قرار شد، بررسی بیشتر شود.

آقای حق‌طلب آمد. فیلمی از وضع راه‌آهن سرخس و مشهد و فرودگاه سرخس آورد که عقب است و ممکن است به مراسم دست ندهد. به آقای [اکبر] تُرکان، [وزیر راه و ترابری] تذکر دادم؛ اطمینان داد که می‌رسد. آقای [علی‌محمد] بشارتی، [وزیر کشور]، تلفنی از آقای [حبیب‌الله] عسگراولادی، [کاندیدای نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه تهران، ری و شمیرانات]، شکایت کرد که به وزارت کشور معترض است که چرا رأی نیاورده و نسبت به نتایج آرا اظهار تردید می‌کند؟!