خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی / سال ۱۳۷۵/ کتاب سردار سازندگی

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی / سال ۱۳۷۵/ کتاب سردار سازندگی

مگر سوداگری مرگ در باره جنگ ایران و عراق چه نوشته است که هاشمی روز جمعه در منزل آن را خواند؟ کتابی که سال 82 وارد بازار نشر شد و هاشمی سال 75 خوانده بود!!!

  • تهران
  • جمعه ۲۷ مهر ۱۳۷۵

جمعه 27 مهر 1375 // 5 جمادی‌الثانی 1417 // 18 سپتامبر 1996

 

در منزل بودم. علاوه براستراحت، مقداری از کتاب «سوداگری مرگ» (1) ، دربارة مسلح‌کردن عراق را خواندم. ظهر بخشی از بچه‌ها جمع بودند. فائزه هم از سفر سوییس برگشته است؛ برای اجتماع المپیک رفته بود. گفت وضع استفاده از خانم‌ها در مدیریت ورزش [ایران]، از بسیاری از کشورهای جهان بهتر است. در این اجلاس تصویب شده که تا سال 2000 میلادی، 15 درصد از کارکنان ادارات ورزش را زنان تشکیل دهند که در ایران در حال حاضر 27 درصد از زنان تشکیل می‌شود.

دکتر [سیدمحمود] طباطبایی، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آمد. گزارش موفقیت‌های علمی و اخلاقی دانشگاه را داد و از سوءبرخورد اخیر با سازمان نظام پزشکی انتقاد داشت و روی‌هم‌رفته سیاست وزارت بهداشت را باعث انزوای نیروهای علمی کشور می‌داند و گفت، بعد از آمریکا و استرالیا، ایران سومین مرکز آموزش روش جدید علوم پزشکی در منطقه شرق مدیترانه شناخته شده و به عهده دانشگاه [علوم پزشکی] شهید بهشتی از سوی بهداشت جهانی قرار گرفته است.

************************************************************************

1- نویسنده : تیرمن - کنت
مترجم : تدین - احمد
محل نشر : تهران
تاریخ نشر : ۱۳۸۲/۰۶/۱۶
رده دیویی : ۹۵۵.۰۸۴۳
قطع : رقعی
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۷۶۸
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
شماره کنگره : HF۵۰۵/ع۴ت۹
نوبت چاپ : ۳
تیراژ : ۱۱۰۰
شابک : ۹۶۴-۳۱۷-۴۶۸-۹