خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی / سال ۱۳۷۵/ کتاب سردار سازندگی

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی / سال ۱۳۷۵/ کتاب سردار سازندگی

از اطراف شعبه‌های رأی‌گیری خبر می‌رسد که گروهی موتورسوار، در اطراف شعبه‌ها، با شعارها علیه بعضی از جناح‌ها تبلیغ می‌کنند.

  • تهران
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۳۷۵

جمعه 31 فروردین 1375 | 30 ذیقعده 1416 19 آوریل 1996

 

اول وقت در حسینیه جماران، در مرحله دوم انتخابات [مجلس پنجم] تهران و انتخابات میان‌دوره‌ای [مجلس] خبرگان رأی دادم و مصاحبه کوتاهی نمودم.[1] مقداری از گزارش‌های مربوط به انتخابات را خواندم و نظرخواهی از مردم تهران را که به نظر می‌رسد، وضع [جامعه] روحانیت مبارز و [حزب] کارگزاران، شبیه به هم باشد.

محسن، [رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور]، اطلاع داد که از اطراف شعبه‌های رأی‌گیری خبر می‌رسد که گروهی موتورسوار، در اطراف شعبه‌ها، با شعارها علیه بعضی از جناح‌ها تبلیغ می‌کنند. به وزارت کشور گفتم جلوگیری کنند. گفته شد، اصولاً امروز به خاطر حفظ امنیت انتخابات، از حرکت موتورسیکلت‌ها در سطح شهر جلوگیری می‌شود و تعدادی متخلف را توقیف کرده‌اند.

تا شب بارها با وزارت کشور و دفتر بازرسی ویژه تماس داشتم. انتخابات خوب و بی‌مسأله برگزار شد و دوبار هم تمدید کردند و عملاً بعد از ساعت هشت شب، رأی‌گیری تمام شد. در تهران، شرکت مردم کمتر از مرحله اول است. در گزارش‌ها، مسأله تجاوز به لبنان از سوی اسراییل در رأس مسائل است و فشار بر اسراییل، از دیروز زیاد شده است.

 

 

[1] - آقای هاشمی در این مصاحبه، دربارة تبلیغات مرحله دوم انتخابات گفت: «به نظر من، تبلیغات در این مرحله قدری تند شده بود و این امری طبیعی است که با تنگ‌تر شدن رقابت‌ها، رقبا نیز تلاش بیشتری کنند. ان‌شاالله نتیجه انتخابات، هر چه شد، همه با صمیمیت با یکدیگر کار کنند و تبلیغات دوران رقابت بر همکاری‌های آنان تأثیر نگذارد.» ایشان پیرامون انتخابات پنجمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: «از مرحله اول انتخابات، خیلی راضی هستم و حضور مردم انصافاً چشمگیر و رضایت‌بخش بود. در این انتخابات، تنوع نامزدها این‌قدر است که افراد می‌توانند نامزدهای موردنظرشان را پیدا کنند.» رجوع کنید کتاب هاشمی رفسنجانی، مصاحبه‌های 1375، دفتر نشر معارف انقلاب، 1397