خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی / سال ۱۳۷۵/ کتاب سردار سازندگی

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی / سال ۱۳۷۵/ کتاب سردار سازندگی

اولین دستپخت نوه هاشمی رفسنجانی

  • تهران
  • چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۷۵

 

چهارشنبه 28 شهریور 1375 | 4 جمادی‌الاول 1417 18 سپتامبر 1996

 

برای صبحانه از کیک‌های دستپخت سارا، [دختر فاطی] استفاده کردیم که اولین توجه او به خانه‌داری و هنر کار است. دکتر میلانی آمد و نوبت دوم پنی‌سیلین را تزریق کرد. حالم رو به بهبود است. سه مورد عقد ازدواج کارکنان دفتر را بستم.

اخوی محمد، [معاون اجرایی رییس‌جمهور] برای کارهای بازسازی و تنظیم بازار و توزیع اعتبارات نهاد آمد. دربارة انتخابات ریاست‌جمهوری و نیز توسعه بیمارستان سینا صحبت شد. آقای زنگنه، وزیر نیرو آمد. توضیحاتی دربارة اعتبارات بخش آب و برق و پیشنهادهایی برای بالابردن اعتبارات داد.

با اصرار فراوان و خسته‌کنندة فرماندهان سپاه، در عین کسالت، عصر در آخرین جلسه اجتماع‌شان شرکت کردم و چند دقیقه‌ای صحبت کردم.[1] به جلسه هیأت دولت رفتم. چند مصوبه و مراجعات زیاد وزرا را داشتیم. تا ساعت نُه شب، کارهای دفتر را انجام دادم و به خانه آمدم.

 

[1] - آقای هاشمی در نشست پایانی نهمین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: «از پریشب تاکنون، حداقل سه مقام بلندپایه آمریکایی به شکست آمریکا از ایران و انزوای این کشور اعتراف کرده‌اند و این غیر از مقالات روزنامه‌ها و بحث‌های کنگره آمریکا در این زمینه است. آمریکا حتی به اعتراف مقام‌های بلندپایه سیاسی این کشور منزوی شده و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در کنار مردم، مدیریت کشور و نیروهای مسلح، سهمی بسزا در انزوای آمریکا و پیروزی‌های چشمگیر ایران داشته است. نخستین اعتراف را سناتور دموکرات «سام نان» در آستانه برگزاری انتخابات آمریکا از سیاست‌های دو حزب دموکرات و جمهوریخواه به عمل آورد و اضافه کرد که برخورد نادرست دو حزب آمریکا، موجب انزوای این کشور در جهان شده و این اعتراف کاملاً درست (Äاست. آمریکا هر جا با ما درگیر می‌شود، شکست می‌خورد و با کینه بیشتر آماده حمله دیگری می‌شود و ما باید هوشیاری و آمادگی خود را حفظ کنیم. خشم و کینه آمریکا نسبت به ما طبیعی و روشن است. البته تجربه‌های گذشته آمریکا او را از کار خام علیه انقلاب اسلامی برحذر می‌دارد، ولی ما باید هوشیاری خود را در این زمینه حفظ کنیم. موقعیت سپاه پاسداران با قدرت و امکانات بیشتر و با فرماندهی بسیار هوشیار در صحنه و آگاه به روز از همیشه بهتر است و نیروهای سپاه پاسداران در رکاب رهبر بزرگوار انقلاب، فرزند صالح امام (ره) و فرمانده کل قوا، با تمام صمیمیت رهنمودها و فرمایشات ایشان را اطاعت کنند.» رجوع‌کنید کتاب «هاشمی رفسنجانی، سخنرانی‌های 1375، دفتر نشر معارف انقلاب، 1397.