خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1374 / کتاب «مرد بحران ها»

خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1374 / کتاب «مرد بحران ها»

  • پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۷۴

پنج‏شنبه 19 مرداد  1374  //12 ربیع‌الاول 1416     10 اگوست 1995

 

آقایان [رضا] امراللهی، [رییس سازمان انرژی اتمی] و [محمدصادق]آیت‌اللهی آمدند و گزارش سفر مسکو را دادند. موفق نشدند نیروگاه بوشهر را تبدیل به فاینانس کنند، یا تضمین بیشتری برای تکمیل بگیرند، ولی قرارداد تکمیلی برای تأمین سوخت بعد از پنج سال اول را بسته‌اند.

مدیران و تحریریه روزنامه ایران آمدند. گزارش کار و امتیازهای روزنامه را مطرح کردند. تذکراتی برای بهتر کردن وضع روزنامه دادم و گفتم ستونی برای انتشار تمام طرح‌های عمرانی انجام شده در دو برنامه باز کنند.

آقایان [سیدمحمود] دعایی [سرپرست موسسه اطلاعات] و [احمد] سام، [سردبیر روزنامه اطلاعات بین المللی] آمدند و برای وام و ارز روزنامه اطلاعات بین‌المللی استمداد کردند و از روزنامه کیهان و آقای [سیدعباس حسینی] قائم‏مقامی، نماینده دفتر رهبری در دانشگاه گله داشتند.

آقای [مسعود روغنی] زنجانی، برای خداحافظی و عذرخواهی از استعفا آمد و درخواست کرد که مدیریت مرکز تحقیقاتی سازمان برنامه را با حکم رییس‏جمهور به او واگذار کنم؛ پذیرفتم. خواست، خبر به‏گونه‌ای باشد که شُبهه برکناری پیش نیاورد. آقای [حمید] میرزاده، [رییس سازمان برنامه و بودجه]، برای گرفتن نظر من در خصوص اداره سازمان برنامه و معاونان و مدیران آمد که مطالب لازم گفته شد.