خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1374 / کتاب «مرد بحران ها»

خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1374 / کتاب «مرد بحران ها»

  • شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۷۴

  شنبه 21 مرداد  1374  //14 ربیع‌الاول 1416        //12 اگوست 1995

 

جمعی از پزشکان آمدند. شورای پزشکی داشتند. با بررسی آزمایش‌ها در مورد معده، لوزتین، چربی، قندخون و کلیه و حنجره و  درد زانو و مفاصل مذاکره شد. توصیه‌هایی نمودند. [آقای هورست بشمان]، سفیر جدید آلمان برای تقدیم استوارنامه آمد. در نطق، بیش از مسایل تشریفاتی مطلب داشت و اشاراتی به اختلاف نظرها هم بود؛ من هم چنین کردم.

آقای [علیرضا] بیگدلی، سفیر جدیدمان در جمهوری آذربایجان آمد. ضمن ارایه نظراتی دربارة آذربایجان، نظرم را در مورد سطح همکاری و اهداف ما در آنجا پرسید. گفتم باید روابط حسنه باشد و اعتماد برقرار شود. به خاطر شیعه بودن اکثریت مردم آذربایجان، نهایتاً دوست خوب ما خواهند بود؛ گرچه برخی معتقدند حق ایران است که بالاخره شهرهای از دست‏رفته خود را برگرداند، ولی در شرایط فعلی به صورت رسمی مطرح نمی‏کنند.

آقایان [حسن] غفوری‏فرد و عباس‌پور آمدند.  شکایت داشتند از اقدام ستاد کل در خصوص گرفتن اختیارات شورای تحقیقات صنایع دفاع از رهبری و تقاضای کمک داشتند.آقای [مصطفی] میرسلیم، [وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی] آمد. گزارش سفر مصر را داد و دستور شورای عالی انقلاب فرهنگی مشخص شد. عصر [آقای عباس آخوندی]، وزیر مسکن و شهرسازی آمد. برنامه جدید ساخت مسکن را توضیح داد؛ براساس امتیاز به اندوخته‌های مردم و انتشار اوراق مشارکت. آقای میرسلیم و معاونان آمدند. در مورد کاغذ و تیراژ روزنامه ایران و کاغذ مطبوعات تصمیم‌گیری شد.