خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1374 / کتاب «مرد بحران ها»

خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1374 / کتاب «مرد بحران ها»

  • یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۷۴

یکشنبه 24 اردیبهشت  1374  //14 ذیحجه   1415 //    14 می 1995

 

تا ساعت یازده صبح، کارها را انجام دادم.  دوباره برای آزمایش، خون گرفتند. آزمایش گذشته، نشان داده که چربی خونم پایین آمده و متعادل شده، ولی ترشحات کبدی، بیش از حد مجاز است که احتیاج به آزمایش مجدد دارد.

ستاد تنظیم بازار جلسه داشت. در مورد قیمت ارز صادراتی و تعهد برگشت آن و ممنوعیت خرید و فروش ارز در غیر از بانک‌ها و ... به تصویب رسید؛ تغییر مهمی است. در معاملات ارز، عصر هم در جلسه دولت، همین بحث را داشتیم و تقریباً همه مصوبات جلسه صبح و با اولویت تولیدکنندگان صادرکننده در مصرف نیازهای تولید خود، تأیید شد.

شب میهمان آیت‏الله خامنه‌ای بودم. دربارة همین موضوع و نیز دربارة تشکیل گروه مشاور عالی امور اقتصادی و همچنین مسایل مربوط به تحریم آمریکا مذاکره کردیم. به آقای [علی] لاریجانی، [رییس سازمان صدا و سیما]، در خصوص پرهیز از تندروی‌های نامعقول در مورد آمریکا که بهانه به دست آنها می‌دهد، تذکر دادم. ایشان در مورد مسأله‌ای که شایع شده، سئوالات مرکز تحقیقات صداوسیما در مورد تُرک‌ها که باعث خشم آذربایجانی‌ها شده، توضیح داد که جعلی است و اصل کار، فقط خاص تُرک‌ها نبوده، بلکه سئوالات مشابهی در مورد همه قومیت‏های کشور بوده است.