خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1374 / کتاب «مرد بحران ها»

خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1374 / کتاب «مرد بحران ها»

  • شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۷۴

شنبه 28 مرداد  1374  //21 ربیع‌الاول 1416        //19 اگوست 1995

 

[آقای لویی فوب]، سفیر بلژیک برای خداحافظی آمد. [سیدجلیل سیدزاده]، استاندار تهران آمد و گزارش اقدامات را داد؛ کار مهمی نداشت. اصولاً استانداری تهران، به خاطر حضور وزرا و مسئولان اصلی کشور، نقش مهمی مثل سایر استانداران ندارد؛ به خصوص که اقدامات شهرداری تهران هم او را تحت‌الشعاع دارد. برای ساخت مدارس به صورت ضربتی، برای جبران کمبود مدارس در شهریار و قم و ساخت بنای جدید استانداری استمداد کرد.

با حضور دکتر [حسن]حبیبی، [مصطفی]میرسلیم و [سراج الدین]کازرونی، دربارة کیفیت بهره‌برداری از مجموعه سعدآباد مذاکره کردیم. قرار شد ضمن حفظ چند موزه در آنجا، اصالت را به استفاده‌های دولتی و به خصوص برای میهمانان خارجی بدهیم. با دکتر حبیبی دربارة مسایل حقوق کارکنان دولت، وظایف معاونت اجرایی، سرپرستی نهاد و ... مذاکره کردیم.

عصر سلمانی برای اصلاح آمد. کارهای عقب‏مانده روزهای سفر را انجام دادم. شب به خانه آمدم. خبر دادند که اتومبیل حامل یکی از پاسداران به نام آقای معلمی که از شمال برمی‌گشته، در دریاچه سدکرج سقوط کرده و اکثر همراهان فوت کرده‌اند و خودش نجات یافته است؛ خیلی متأثر شدم.

از طریق سفارت سوییس، پیام جدیدی از آمریکا رسید که تحرکات نظامی‏اش در منطقه مربوط به عراق است و متوجه ایران نیست. در گزارش‌ها، هنوز مسأله عراق و تحرکات نظامی آمریکا در ایران و خلیج فارس و فرار بستگان صدام مورد توجه است.