خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1373 / کتاب «صبر و پیروزی»

خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1373 / کتاب «صبر و پیروزی»

  • سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۷۳

سه‌شنبه 24 خرداد 1373 //4 محرم 1415 // 14 ژوئن 1994

 

[آقای غلامرضا آقازاده]، وزیر نفت آمد. گزارش سفر به قطر را داد و گفت به خاطر گران اجرا شدن طرح استحصال گاز قطر، درآمد کمی برایشان در مقایسه با ایران می‌ماند و نیز گفت، احساس کرده در مسأله طرح انتقال آب از ایران، با جدیت سابق نیستند و اقتصادی نمی‌دانند. شاید واسطه‌ها حق حساب می‌خواهند و برای سفر اوپک کسب نظر کرد. دربارة دبیرکل و قیمت و نیز برای اجرای طرح‌های مهم استمداد کرد. احساس کرده به خاطر گران تمام شدن طرح‌ها در گذشته، اعتماد من کم شده است. گفتم باید سهم ساخت داخلی اضافه شود و پروژه‌ها به قیمت واقعی تمام شود.

آقای [اکبر] ترکان، [وزیر راه و ترابری] آمد. گزارش طرح‌های راه‌سازی و تعهدات برای راه‌های کهکیلویه را داد. خبر سوراخ شدن آخرین تونل راه‌آهن بافق - بندرعباس را داد. نحوه اجرای بزرگراه تهران - شمال را توضیح داد که چند مرحله‌ای خواهد بود؛ پذیرفتم. برای اجرای راه آهن کرمان - بندرعباس که اخیراً شروع شده، بدون اینکه برنامه و بودجه‌ای داشته باشد، استمداد کرد و اجازه گرفت. در فرودگاه امام خمینی، ساختمان خاصی برای میهمانداران هواپیماهای عبوری، به طور محافظت‌شده ایجاد شود که در داخل آن آزاد باشند؛ پذیرفتم.

مدیران دفتر تبلیغات اسلامی قم آمدند. گزارش وضع جدید را دادند. دو جلد از کتاب تفسیر راهنمایم را آوردند که اگر تأیید کردم، چاپ شود و کمک خواستند. آقایان میرمحمدی، [دبیرکل سازمان امور اداری و استخدامی کشور] و دهقانی آمدند. نظر من را در مورد لایحه اصلاح ساختار دولت گرفتند. آقای [سیداحمد] نقیب‌پور، امام‌جمعه عباس‌آباد تنکابن آمد. برای توسعه مسجد کمک خواست.

عصر شورای عالی انقلاب فرهنگی جلسه داشت. رؤسای دانشگاه‌های مشهد و کرمانشاه تصویب شد و بحث دربارة هنر و مشکلات دانشکده‌های هنر ناتمام ماند.