خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1373 / کتاب «صبر و پیروزی»

خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1373 / کتاب «صبر و پیروزی»

  • دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۷۳

 دوشنبه 19 اردیبهشت 1373 //27 ذیقعده 1414 // 9 می 1994

 

جنگ یمن جنوبی و یمن شمالی در رأس اخبار است؛ هر دو طرف، مدعی پیروزی‌اند. [آقای خانعلی پورقربان]، نماینده کلیبر آمد. ضمن ابراز عشق و وفاداری، برای عمران منطقه کمک گرفت. گفت، بعد از افتادن آن قسمت از آذربایجان به دست ارامنه و بسته شدن پل خداآفرین، رفت و آمد با جمهوری آذربایجان کم شده است.

[آقای محمدمهدی خزایی]، نماینده سرخس آمد. خبر داد که اعضای حزب جمهوری اسلامی، تحت عنوان انجمن فرهنگی، در آنجا فعال هستند و برای عمران منطقه کمک خواست. جمعی از نمایندگان و اعضای کمیسیونهای مخابرات و اصل 90 آمدند. از آقای [سیدمحمد] غرضی، [وزیر پُست و تلگراف و تلفن]، به خاطر تصمیم به خرید سوئیچهای سه‌ونیم میلیون تلفن از خارج شکایت داشتند. وزارت صنایع هم معترض است؛ مدعی بودند کل آنها قابل ساخت در داخل است. قرار شد رسیدگی کنیم.

اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس آمدند. ضمن تأیید سیاستهای دولت، از هیأت رییسه مجلس، گله داشتند که میخواهد، بررسی برنامه را از کمیسیون برنامه بگیرد و در کمیسیون خاص قرار دهد. از من برای جلوگیری از این کار استمداد کردند. برای جلوگیری از جو شعاری و سطحی حاکم بر مجلس، خواستار تماس بیشتر من و وزیران کابینه با نمایندگان شدند.

ظهر عفت و مهدی با من ناهار خوردند. عصر شورای اقتصاد جلسه داشت. قیمت جدید پروازهای داخلی و خارجی و همچنین فهرست بهای سال 1372 و نیز چند مصوبه آیین نامهای برای مناطق آزاد را تصویب کردیم.

شب میهمان فاطی بودیم. والده، همشیرهها- فاطمه و طیبه- و سایر بچهها و اخوی محمود و خانواده اخوی احمد و نصرت و ملکه جمع بودند. مدتی بود چنین اجتماع خانوادگی نداشتیم. ساعت یازده شب به خانه آمدم. خاطرات را نوشتم و خوابیدم. همشیره طیبه، یک چشم خود را عمل آب مروارید کرده و راضی است.