خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1373 / کتاب «صبر و پیروزی»

خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1373 / کتاب «صبر و پیروزی»

  • سه شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۷۳

سهشنبه 6 اردیبهشت 1373 //14 ذیقعده 1414 //26 آوریل 1994

 

عفت برای تشییع‌جنازه همسرداییاش رفت و من با والده و همشیره فاطمه و یاسر صبحانه خوردیم. به دفترم رفتم. مطابق معمول، کارها را تا ساعت ده‌ونیم صبح انجام دادم. [آقای علیرضا تابش]، استاندار خوزستان آمد. گزارش وضع استان و نیازها را داد و برای رفع نیازها استمداد کرد.

آقای [حمید] میرزاده، [معاون اجرایی رییس‌جمهور] آمد. گزارش تهیه مقدمات سمینار علمی [علوم و تکنولوژی] پلیمر را داد. بنا شد، پیام بدهم.[1] برای احیای قنات جنوب تهران، کمک بیشتر خواست؛ آب زیادی به دست میآید و مزاحمت آب‌های زیرزمینی برای تهران کم میشود. آقای [مصطفی] میرسلیم، [وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی]، برای دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی و مسائل وزارت ارشاد آمد. [آقایان حسین‌شریعتمداری، سیدمحموددعایی، سیدمرتضی‌نبوی، غفورگرشاسبی و مسیح مهاجری]، مدیران جراید کیهان، اطلاعات، رسالت، ابرار و جمهوری اسلامی آمدند. در مورد مسائل کلی و سیاستهای نظام بحث شد. برای حل مشکلات اقتصادیشان کمک خواستند.

عصر تا ساعت شش، کارها را انجام دادم. شورای عالی اداری جلسه نداشت. به خانه آمدم. والده و همشیره هم مانده بودند. در حیاط خانه، با هم کاهو خوردیم. فاطی هم آمد و فشار خون والده را گرفت؛ 5/15 روی 5/8 بود، ولی حال‌شان بد نیست.

 

 

[1] - این همایش بین‌المللی سه روزه در اردیبهشت 1373 با حضور 700 نفر از دانشمندان و محققان داخلی و خارجی برگزار شد. در بخشی از پیام آقای هاشمی که توسط دکتر حسن غفوری‌فرد، مشاور رییس‌جمهور در امور تحقیقات قرائت شد، آمده است: «نیاز روزافزون کشور به فرآورده‌های پتروشیمی و مزیت‌های نسبی ما حتی در مقایسه با کشورهای منطقه، باعث شد تا توسعه صنایع پتروشیمی و به طور اخص مواد پلیمری، از محورهای اصلی برنامه پنج‌ساله اول توسعه اقتصادی کشور قرار گیرد.» رجوع‌کنید کتاب «هاشمی رفسنجانی، پیام‌های 1373، دفتر نشر معارف انقلاب، 1395.