خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال 1370؛ کتاب سازندگی و شکوفایی

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال 1370؛ کتاب سازندگی و شکوفایی

  • یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۷۰

 

 یکشنبه 5 خرداد |  11 ذیقعده 1411 26 می 1991

 

 خانواده دکتر واعظی به منزل آمدند؛ عقد ازدواج پسرشان را بستم. [آقای اکبر ترکان]، وزیر دفاع آمد. همراه محسن و مهدی و محافظان، با هلی‌کوپتر از منظریه به خُجیر[1] رفتیم و وضع منطقه را دیدیم. سپس در سالن، گزارشی از پیشرفت کار ساخت موشک نازعات ارائه کردند و فیلمی از آزمایش‌های موفق آن را نمایش دادند. این موشک تا برد 150 کیلومتر تولید می‌شود.

از سایت صحرایی و تونل‌های جالبی که زیر کوه حفر کرده‌اند و از لانچرهای پرتاب بازدید کردیم؛ قسمتی از کار ساختمانی این مرکز، در زمان مسئولیت محسن ساخته شده است.[2]

عصر به خانه آمدیم. استراحتی کردم و پس از مطالعه و استماع اخباری که بخشی از پیام‌های حمایت نهادها و شخصیت‌ها از اظهارات نماز جمعه‌ام بود، خوابیدم.

عفت، عصر برای مراسم سالگرد تولد عماد و حسن، [فرزندان محسن و فائزه هاشمی] و شب به مراسم عروسی خانواده دکتر واعظی رفت. مهدی و فرشته بیرون از خانه شام خوردند و برای من و یاسر هم آوردند.

 

 

[1] - «خجیر» منطقه ای است کوهستانی و تپه ماهوری با دامنه ارتفاعی 1300 تا 2100 متر در استان تهران که جاجرود در آن جاری است. این منطقه در سال 1361 با مساحتی برابر با 9971 هکتار به پارک ملی ارتقاء یافت.

[2] - محسن هاشمی بعد از فراغت از تحصیل، مسئولیتی را در گروه موشکی صنایع سپاه پاسداران بر عهده گرفت. او از کارشناسی پوکه موشک ضدتانک شبیه تاو شروع کرد. سپس به فعالیت در مجتمع صنعتی شهید همت، برای ساخت از طریق مهندسی معکوس موشک دوربرد 300 کیلومتری سوخت مایع هدایت شونده پرداخت و در نهایت سرپرستی پروژه تولید موشک شهاب 2 با برد حدود 130 کیلومتر با سوخت جامد را عهده دار شد.