خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال 1370؛ کتاب سازندگی و شکوفایی

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال 1370؛ کتاب سازندگی و شکوفایی

  • دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۷۰

دوشنبه 6 خرداد |  12 ذیقعده 1411 27 می 1991

 

 ساعت هشت و نیم به دفتر رسیدم. ساعت ده صبح، آقای [عبدالله‌] نصیری، رئیس خبرگزاری [جمهوری اسلامی= ایرنا] آمد. گزارشی از وضع آوارگان و استان‌های غربی کشور را داد و گفت برای جلب عواطف کردها، کارهای فرهنگی بهتری می‌شد انجام داد. برای تامین وسایل نقلیه استمداد کرد.

آقای مجید انصاری، نماینده زرند آمد؛ برای نیازهای زرند من‌جمله دانشگاه آزاد اسلامی و بهداری استمداد نمود و به نحو ظریفی از تندی‌های اظهارات [نمازجمعه] گله کرد. گفتم می‌توانستند آن‌ها هم مثل خط دیگر، با اظهاراتی مطلب را از خود دور کنند. در مورد طرح مجلس درخصوص بنادر آزاد، تذکر دادم که اگر همین‌جور که هست رأی بیاورد، ضرر زیادی وارد می‌کند.

آقای [حمید] میرزاده آمد. گزارش سفر به استان‌های غربی و وضع آوارگان را داد. گفت کمک‌های خارجی‌ خیلی خوب است و دو استان کردستان و آذربایجان‌غربی، بهتر از باختران [=کرمانشاه] عمل کرده‌اند؛ سرعت بازگشت کردها به عراق خوب است. کمتر از نصف آن‌ها مانده‌اند.

[آقای محمدرضا نعمت زاده]، وزیر صنایع و معاونان آمدند و گزارش کار دادند؛ تأییدشان کردم. از رشد تولید و رشد سریع تقاضاهای موافقت اصولی و آمادگی وسیع مردم برای سرمایه‌گذاری و خرید سهام گفتند.

 احمد آقا تلفن کرد و خواست که شروع مراسم سالگرد امام، با سخنرانی من باشد؛ پذیرفتم. جلسه شورای اقتصاد داشتیم. درباره قیمت لاستیک و تضمین خریدهای تضمینی بحث بود. سرشب [آقای علی فلاحیان]، وزیر اطلاعات آمد و گفت تندروها از اظهارات و بیانیه‌ها ناراحتند و دارند برای نوعی جواب دادن آماده می‌شوند.