خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1369/ کتاب «اعتدال و پیروزی»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1369/ کتاب «اعتدال و پیروزی»

قولی که هاشمی برای زلزله زدگان گیلان داد *** استمداد از رئیس جمهور برای حل اختلاف مجلس!

  • دوشنبه ۷ آبان ۱۳۶۹

[آقای سید حمید طهایی]، استاندار[سمنان]، نماینده، امام جمعه و شخصیت‌های دامغان آمدند و برای ساخت دانشگاه دامغان و همچنین انتقال آب به سمنان و دامغان استمداد کردند.آقای[هاشم هاشم‌زاده]هریسی، نماینده تبریز، همراه فرزندش که پس از ده‌سال از اسارت برگشته‌است، آمدند. هدیه‌ای دادم و تشویقش کردم. او در اسارت، مثل بسیاری دیگر از اسرا، در اثر سوء تغذیه و سختی معیشت، مریض شده است.

جمعی از نمایندگان استان گیلان آمدند. برای کمک بیشتر به زلزله‌زدگان و سیل‌زدگان استان استمداد کردند. از درگیری‌های مجلس ناراحت بودند و از من خواستند که برای رفع تشنج اقدامی بکنم. نمایندگان بجنورد، به همراه امام جمعه و فرماندار آمدند. آنها خواستار اجرای طرح پتروشیمی خراسان در بجنورد بودند.

ظهر، محسن، [رییس دفتر بازرسی رییس‌جمهور]، برای گزارش وضع نیروگاه شهیدرجایی و سد پیشین و فرودگاه هفتم ‌تیر[= فرودگاه امام خمینی فعلی] آمد. عصر شورای اقتصاد جلسه داشت. دربارة قیمت کامیون، موتور سیکلت و دوچرخه تصمیم‌گیری شد.  همچنین گزارش پیشرفت طرح [تکمیل زنجیره تولید الیاف مصنوعی پلی‌استر در کشور،]D.M.T ( دی متیل ترفتالات) را شنیدیم. دیروقت به خانه آمدم.